ראשון לציון העיר הגדולה המובילה בישראל בגיוס לצה"ל

$(function(){setImageBanner('35d1f1e1-4c7f-4858-b409-2e145e1ea8a5','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,false,53047,'Image','');})

בשנה האחרונה נרשמה עלייה של ארבעה אחוזים בגיוס לצה"ל * גם בקרב הנשים יש במה להתגאות, שיעור הגיוס בקרב הנשים גבוה ב-20% מהממוצע הארצי וראשון לציון ממוקמת בעשרת הערים ששולחות הכי הרבה נשים לצבא

ראשון לציון ממשיכה להתברג בצמרת הערים המובילות בישראל בגיוס לצה"ל. הנתונים המתייחסים לילידי 1992 משקלל פרמטרים של אחוז גיוס, אחוז גיוס ללחימה ותומכי לחימה וקצונה, מציבים את ראשון לציון כעיר הגדולה המובילה בישראל עם ממוצע של 86.7% בשיעור לגיוס של בנים, עם עלייה של ארבעה אחוזים מהשנתון הקודם. רק לשם השוואה, הממוצע בתל אביב עומד על 75.9%. כארבעים אחוזים מהמתגייסים בראשון לציון משרתים כלוחמים או תומכי לחימה. גם בקרב הבנות ראשון לציון מובילה בין הערים הגדולות, ואף אם משווים אותה לכלל הערים בישראל, ראשון לציון היא אחת מעשר הערים המובילות בישראל בגיוס נשים לצה"ל. אגב, כ-87% מהן מתגייסות לשירות משמעותי.

האלופה אורנה ברביבאי שלחה מכתב הבעת תודה והערכה לראש העיר, דב צור "נתונים אלה הם בבחינת מקור גאווה לך ולכלל תושבי העיר ויש בהם כדי לשקף את פירותיה של פעילות המתבצעת בעיר להגברת המודעות לשירות משמעותי ולהכנה לקראתו".

ביו הפרויקטים הפועלים בעיר שנועדו לעודד גיוס לצה"ל,  ניתן למנות את מרכז הכנה לצה"ל רשותי באגף הנוער, תוכנית ההכנה לצה"ל בבתי הספר, מיצג חילות בתל השומר, יום צה"ל, שבוע גדנ"ע ועוד. אחד מהפרויקטים המעניינים ביותר שנערכו כבר בארבעה בתי ספר הוא "צו אחוד", במסגרתו יוצאת כל השכבה יחד לצו התייצבות בלשכת הגיוס.

רוצים להיות מעודכנים בכל מה שקורה בעיר? תנו לייק לדף הפייסבוק של Rishonet.com

יש לציין כי בנוסף לכל הפעילויות השוטפות פרוסים במוסדות החינוך בעיר עשרות חיילים המעניקים מענה מיידי למלש"בים (מיועדים לשירות בטחון) במסגרות פורמאליות ובלתי פורמאליות. ראש העיר, דב צור, בירך את המנהלים והמנהלות במינהל החינוך ובאגף הנוער והצעירים על הנתונים המחמיאים: "קיומו והצלחתו של צה"ל הם תנאי לקיומה של מדינת ישראל, לכן יש להתייחס לצה"ל ולשירות בו כמרכיב יסוד בחוסנה של האומה. צוות ההוראה במוסדות החינוך, תנועות הנוער והחינוך הבלתי פורמלי, מבינים היטב את חשיבות השירות הצבאי ופועלים בכל הדרכים להטמעת ערכי הציונות ואהבת המדינה לצד העלאת המוטיבציה לשירות משמעותי בצה"ל".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה