יום בטיחות בדרכים בראשון לציון

$(function(){setImageBanner('2ed849eb-fd9a-4f3b-a92e-898afe86a369','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,false,53047,'Image','');})

בבתי הספר היסודיים יתקיימו בשבועות הקרובים הפעלות חצר, סדנאות והצגות בנושא בטיחות בדרכים. במקיפים יוצבו סימולטורים המדמים רכב מתהפך, נהיגה תחת השפעת אלכוהול והסחות דעת כמו שיחה בסלולארי * השנה, על רקע חודש הזקן הבינלאומי, יתקיימו הדרכות בעשרות מועדוני יום לקשיש בעיר

השבוע צוין בישראל יום הבטיחות בדרכים, עיריית ראשון לציון והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים יקיימו בשבועות הקרובים סדרת פעילויות בבתי הספר היסודיים והמקיפים כאשר הנושא המרכזי השנה יהיה הולכי רגל ומהירות נסיעה. המטרה היא להעלות את המודעות לסכנה שבנהיגה במהירות גבוהה, ולשנות את התנהגות הנהגים במטרה להוריד מהירות הנסיעה בדרכים עירוניות ולא-עירוניות.בחלק מבתי הספר היסודיים בעיר יתקיימו הפעלות חצר וכן הצגות הקשורות לבטיחות הדרכים, כמו חציית כביש נכונה, רכיבה על אופניים בטוחה ועוד.
 

אחד מבתי הספר הוא נווה עוז שלאחרונה בפרס הארצי החינוך לזהירות בדרכים.בארבעה מקיפים בעיר יוצבו סימולטורים מגוונים שחלקם מיועדים לכל התלמידים וחלקם לנערים ונערות שלומדים זה עתה נהיגה או שכבר הוציאו רישיון נהיגה, כמו סימולטור המדמה נהיגה תחת השפעת אלכוהול וסימולטור נוסף שמאפשר לנערים לנהוג עם היסחי דעת שונים, למשל שיחה בסלולארי במהלך הנהיגה. ניסים נחמני האמון על בטיחות הדרכים בחברה לביטחון מספר כי ישנם משובים חיוביים מאוד מהנערים והנערות שהשתתפו בסימולטורים. סימולטור נוסף שכאמור מיועד לכל התלמידים, מדמה התהפכות ברכב בעת שהם חגורים בחגורת בטיחות.
 
המטרה היא להציג בפניהם כיצד החגורה מחזיקה אותם ברכב ושומרת על חייהם במהלך התהפכות.בנוסף לזה, ביום חמישי האחרון, בשעות אחר הצהריים, יעמדו דיילים בצומת עין הקורא ושדרות הרצל ויסבירו להולכי הרגל כיצד יש לחצות נכון את הכביש.השנה, במקביל לחודש הזקן הבינלאומי, יפעילו בעיריית ראשון לציון וברשות הלאומית לבטיחות בדרכים הדרכות יעוץ בבטיחות בדרכים לכ-800 קשישים בעשרות מועדוני יום לקשיש בעיר. ההפעלות וההסברים המותאמים לקשישים כהולכי רגל, נוסעי קולנועיות ונוסעים באוטובוסים. כמו כן, הפעילות השנתית השוטפת במרכז הדרכה לבטיחות בדרכים ממשיכה.
 
במרכז הממוקם בנאות שקמה במערב העיר, קיימת מערכת כבישים עם רמזורים, תמרורים ואלמנטים נוספים. למרכז מגיעים מדי שנה תלמידים מ-35 בתי ספר יסודיים בעיר ומגיעים לשם תלמידים מכיתות ד'-ו' מ-35 בתי ספר יסודיים בעיר המתרגלים רכיבה בטוחה על אופניים ואף נהיגה במכוניות קרטינג.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה