מגשרים דרך 500 בני נוער

$(function(){setImageBanner('48bf272d-f49d-454c-ab24-7aeb983b3a60','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,false,53047,'Image','');})

קבוצה של מגשרים מתנדבים, חדורי מוטיבציה ואמונה בשינוי, עוברת בימים אלה הכשרה להטמעת השפה הגישורית בבתי הספר. זהו המחזור הרביעי אותו מכשיר מרכז הגישור הקהילתי "הראשון בגישור" שמופעל על ידי המחלקה לעבודה קהילתית שבמינהל לשילוב חברתי.

"הראשון בגישור"הינו מרכז לגישור ודיאלוג קהילתי. המרכז הוקם מתוך אמונה כי השימוש בגישור ויישוב סכסוכים בהסכמה יקדם סובלנות ויחסי הוגנות בקרב תושבי העיר. המרכז מסייע במגוון סכסוכים: שכנים, משפחה, עסקים, צרכנות ועוד,ומספק שירות נגיש ומקצועי לתושבי העיר.

אחת התכניות שמפעיל המרכז הינה "תלמידי הראשון בגישור" להטמעת השפה הגישורית בבתי הספר. במסגרת התכנית מגשרים מתנדבים מטעם מרכז הגישור מכשירים תלמידים לתפקידי "מגשרים צעירים" בבתי הספר. שיעורי הגישור מתקיימים לאורך כל השנה ובסופם מקימים התלמידים מרכז גישור בית ספרי ומספקים לחבריהם לספסל הלימודים שירותי גישור ויישוב סכסוכים בדרכי שלום.

מלי בן-משה, מנהלת המחלקה לעבודה קהילתית, המינהל לשילוב חברתי:"כמרכז גישור בקהילה ברור לנו שלמרכז תפקיד משמעותי בהטמעת השפה הגישורית בקרב הקהילה בעיר. מרכז הגישור פועל רבות לקידום הנושא ומאמין כי נכון וחשוב להטמיע את השפה בגילאים צעירים מאוד, התוכנית פועלת ברחבי העיר בשלוש השנים האחרונות ועד כה הוכשרו  בה קרוב ל-500 תלמידים."

לקבלת עדכונים על כל מה שקורה בעיר תנו לייק בדף הפייסבוק שלנו...

בשנת הלימודים שהסתיימה כעת, פעלה התכנית ב-17 בתי ספר בעיר (יסודי, חט"ב ותיכון). מירי הבוט, מנהלת ביה"ס יסודי "אשלים-אנתרופולוגי" מספרת: "המגשרים הצעירים הם משכיני שלום בין הילדים בבית הספר, לכן ימנעו באופן מוחלט משימוש באלימות מכל סוג שהוא ויהוו דוגמא להתנהגות סובלנית כלפי הזולת. התלמידים הנחשפים לתהליך הגישור לומדים להאזין אחד לדברי השני בהקשבה יעילה, להתייחס אחד לדברי השני תוך כדי שיקוף דבריו, לשמור על תרבות דיבור גם כשכועסים, לכבד את הצורך של האחר, לפתח את גמישות החשיבה ולראות דרכים שונות לפתרון הסכסוך, לפתח אמפטיה כלפי הזולת ולהימנע מלהביע בקורת כלפיו".

אחת המטרות העיקריות של התכנית היא ליישב סכסוכים בין תלמידים באמצעות הליך של הידברות ושלום ולא בדרך אלימה. מאור גומל, כיתה ד' 1, בוגר התכנית מביה"ס ניצנים מספר:" הגישור תרם לי בכך שעכשיו אני יודע להתמודד עם בעיות ויש לי את היכולת לעזור לילדים אחרים להתמודד עם בעיות. זו חוויה כיפית ללמוד גישור, אנחנו לומדים משהו בצורה מהנה ושונה. להיות מגשרים ביחד זה מהדק לנו את הקשרים אחד עם השני". אהבתו של מאור לגישור השפיעה לא רק על חייו אלא גם על חיי משפחתו. אמו- מירי פלח-גומל, שמעה על החוויות מבנה, למדה גישור וכיום היא מגשרת מתנדבת במרכז הגישור הקהילתי, ובשנה הבאה תדריך בהתנדבות את תלמידי העיר.

מרכז הגישור מזמין אתכם תושבי העיר לפנות אלינו בכל סכסוך הקיים בחייכם, אותו הייתם חפצים לפתור בדרכי שלום והידברות. המגשרים שלנו ישמחו לסייע לכם להגיע לפתרון הטוב ביותר עבורכם.

צרו קשר: [email protected],909/ 03-9689805

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה