ארבעה מתמטיקאים צעירים לפני צבא

$(function(){setImageBanner('0919d6c2-940a-4ef4-8b1d-8bc24aad6cda','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,false,53047,'Image','');})

בזמן שרוב תלמידי התיכון משלימים את הבגרויות שלהם לפני הגיוס לצבא, ארבעה בוגרים יכולים לסמן גם וי גם על תואר ראשון במתמטיקה * תוכנית "מופ"ת באקדמיה" מאתרת מצטיינים כבר מכיתה ז' ונותנת להם את כל הכלים להצלחה

בטקס הענקת התארים באוניברסיטת בר אילן עלו ארבעה תלמידי בתי הספר בראשון לציון, שכבר בכיתה ט' התחילו את לימודיהם האקדמיים ועכשיו, רגע לפני הגיוס, הם השלימו את חובותיהם האקדמיות וקיבלו את התואר הראשון במתמטיקה.קארין שרי, פיני קליין, עידן עבודי ותלמידה נוספת התחילו את המסע לעבר התואר כבר לפני שבע שנים, בכיתה ז', הם נבחרו על ידי התוכנית השש שנתית "מופ"ת באקדמיה", שהינה שיתוף פעולה שמקדמת עיריית ראשון לציון בין אוניברסיטת בר אילן לעמותת מופ"ת. התוכנית פותחה כמתן מענה לתלמידים מצטיינים, בעלי יכולת וסקרנות אינטלקטואלית. בכיתה ז' עוברים התלמידים המצטיינים מכינה ממיינת שבה בוחנים את כושר החשיבה, הניתוח והלוגיקה. לאחר מכן הם ממשיכים למכינה מגבשת, שבמקביל ללימודי המתמטיקה והפיזיקה הנלמדים, מתקיים גיבוש כיתתי.
 

בכיתה ח', מתחילים התלמידים לראשונה להיחשף לתכנים אקדמיים, כאשר במקביל ללימודיהם בבית הספר, הם לומדים קורסי חובה במיומנויות למידה. בכיתה ט' משתלבים התלמידים המצטיינים בקורסים אקדמאיים שנצברים להם לתואר. במהלך שלושת השנים שלאחר מכן, עד כיתה י"ב, לומדים התלמידים בין יומיים לשלושה באוניברסיטת בר אילן, מרביתם לתארים במתמטיקה, פיזיקה, כימיה וביולוגיה. התוכנית מאפשרת להם ללמוד בעלות מסובסדת ועיריית ראשון לציון עושה מדי שנה מאמצים לקיים את הלימודים בראשון לציון על מנת להקל על התלמידים בהתאיידות בין בית הספר לאוניברסיטה בגבעת שמואל."אלו היו לימודים מאתגרים" משתפת קארין שרי "זו הייתה רמה גבוהה ממה שאנחנו רגילים אליה, קיבלנו הרבה כלים ומיומנויות, גם הסביבה הייתה תומכת מאוד.
 
זה מרגש להיות בגיל כזה עם תואר ראשון, חשבתי שזה בלתי אפשרי, אבל בסופו של דבר הצלחתי."פיני קליין שהתגייס השנה לצה"ל ומשרת במודיעין מוסיף: "היו תקופות קשות, היה עומס לעשות הרבה בקצת זמן. בסופו של דבר סיימתי בגיל 19. ונהניתי מכל רגע." קליין מספר כי במהלך שירותו הצבאי הוא מתכוון להתחיל את לימודי התואר השני במדעי המחשב".בעירייה מוסיפים כי המטרה היא ללוות את התלמידים והוריהם יד ביד עד לאקדמיה מתוך שאיפה למיצוי פוטנציאל התלמידים למצוינות. במהלך תקופת הלימודים, מעניקה התוכנית מענה אישי מבלי להתפשר על איכות הלימודים בשתי המסגרות, הבית ספרית והאקדמית.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה