מי אמר שרק מבוגרים מתנדבים?

$(function(){setImageBanner('00a64c85-02a7-454d-90b5-434aa56532dd','/dyncontent/2024/5/2/8beb9882-e503-4622-a0b8-5e6da7df53d9.gif',17838,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,false,53047,'Image','');})

רוצים להכיר את ליה בת העשר שמתנדבת בגן ילדים? את מתן בן ה-17 שמתנדב במכבי אש? או אולי את יעל בת ה-11 שמתנדבת בבית אבות? *קמפיין חדש קורא לצעירים להצטרף לאלפי המתנדבים בעשרות פעילויות שונות ברחבי העיר.

עיריית ראשון לציון משיקה קמפיין לקידום ערך ההתנדבות מגן הילדים ועד י"ב. המהלך החל בחודשי הקיץ בשנה שעברה בהחלטת העירייה להטמיע את ערך ההתנדבות בשילוב שיעורים במעורבות חברתית, בצדק חברתי ובהתנדבות, כחלק מערך הלימודים הפורמאלי בבתי הספר.
 

החומר הלימודי נתן את אותותיו ונכון להיום, אלפי תלמידים משתתפים בפעילויות התנדבותיות רבות, מארגונים ועמותות וכלה בכוחות ההצלה והכיבוי.עתה, החליטה העירייה, לתת דחיפה נוספת ולעודד יותר ויותר צעירים לתת מעצמם ולתרום לסביבה ולקהילה. בקרוב יעלו לשלטי הפרסום תמונותיהם של מתנדבים צעירים שיספרו על התחושות, החוויות והסיבות להתנדבותם. בין היתר תוכלו לראות את יעל הוד, תלמידת כיתה ה' שמתנדבת בבית אבות, את ליה בן עמי מכיתה ד' שמתנדבת בגן ילדים, את עמית יסמין מכיתה ו' שמתנדבת לסייע לילדים בעלי קשיים לימודיים, את מתן פרץ, תלמיד כיתה י"ב, שמתנדב במכבי אש, את אורה צחי מכיתה ו' שמתנדבת בארגון בסתר ואת בר רוזנברג מכיתה י"ב שמתנדבת במד"א.
 
ראשון לציון נחשבת זה מכבר למעצמת התנדבות בקנה מידה ארצי, מאות הורים פעילים היום בסיירת ההורים הגדולה בארץ, הם יוצאים בלילות ובסופי שבוע ופוגשים צעירים ובני נוער כשהמטרה שלהם היא להרחיק אותם מסכנות הרחוב. פרויקט נתי"ב מרכז גם הוא מאות מתנדבים וילדים. הפרויקט פועל מזה כשנתיים בשיתוף המחלקה לעבודה קהילתית במנהל לשילוב חברתי, אגף נוער וצעירים ועמותת מכוונים מעלה. הפרויקט פועל בשמונה שכונות ברחבי העיר ונותן מענה לילדים בשעות אחר הצהריים במגוון פעילויות בלתי פורמליות מעשירות ומגוונות. ייחודו של הפרויקט הינו בכך שנשען על כוחות מתוך הקהילה בני נוער, סטודנטים והורים אשר מסייעים בהפעלת הפרויקט ושותפים לקידומו.
 
מאי ורטהיים מסיימת השנה שש שנות לימוד בבית הספר "אופקים" בעיר "ראשון-לציון, למרות גילה הצעיר, היא פעילה רבות בבית הספר, כך למשל היא חנכה תלמידים צעירים מכיתות א', מעבירה שיעורים בכיתות בנושאי מפתח הל"ב, פעילה בעיתון הבית ספרי וממלאת תפקיד "מפקדת" במסגרת משמרות הזהב. בהגיעה לגיל מצוות קיבלה החלטה דרמטית לגזור את שערה הארוך והשופע ולתרום אותו ליצירת פאה לחולי סרטן, מבחינתה זה היה אירוע מרגש ומכונן. "יש הרגשת סיפוק שיכולתי לתרום מעצמי למען מישהו אחר שאין לו" היא מסבירה "בשבילי זו מחויבות למען האחר, לתת חלק מעצמך למען מישהו".
 
בעירייה רואים במערכת החינוך מקום מרכזי להנחלת ערכים, לייצר אזרחים טובים יותר לקהילה שלהם, לעירם ולארצם. השנה מציינת ראשון לציון 130 שנים להיווסדה, וכעיר שהוקמה על ידי מתנדבים שיצאו חלוץ לפני העם היהודי, וכעיר שבה עוצבו אבני היסוד הרוחניים של הלאומיות והתרבות העברית בארץ ישראל, ישנה חובה להוביל, בעיר בפרט ובארץ בכלל, את המשימה של חיזוק האחדות והסולידריות בחברה, והתהליך הזה מתחיל במערכת החינוך.  צילום: עידן גרוס

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה