צרות של צעירים



תאיר אלטשולר מנסה לעשות סדר במטלות, פותחת טבלת אקסל ומגלה שהוסיפה לעצמה עוד מטלה - האם זה עשה את העבודה?

תאיר אלטשולר

פתחתי טבלה באקסל השבוע וחשבתי שזה מה שיעזור לצרות להסתדר, הבעיה הייתה שהוספתי לעצמי צרה: טבלה באקסל. אז אחרי שלוש שעות הכול סודר באופן מופתי אבל אז הייתי צריכה לשאול את עצמי את השאלה שריחפה עוד לפני שפתחתי את הלפטופ, זה מה שיעזור לי? התואר, הלחץ מהקורונה והשהייה המוגזמת בבית גרמה לי לפחד משכחה, פרפקציוניזם שהיה קיים גם קודם ועכשיו התגבר ושלל תופעות לוואי שממשיכות להתגבר. הלכתם לאיבוד? גם אני.

 אז שאלתי חברים איך הם מסדרים את הזמן, מה הם עושים ביום יום ובאופן מפתיע או שלא, רוב הצעירים דואגים מהרבה דברים, בעיות כלכליות בעיקר וחלק גדול גם ענה: זוגיות. ואכן ישנה מגמת עלייה של שימוש באפליקציות היכרות כמו Tinder  ו- Ok-Cupid.

אז למרות ההסכמים עם מדינות המפרץ הבחירות בארה"ב, המשבר הכלכלי, חוסר היציבות הפוליטית, החל"ת או הפיטורים החשש האמיתי שהסתמן הייתה הזוגיות או יותר נכון החוסר בזוגיות. יש היגיון בדבר, החיים צריכים להימשך, צריך לחוות, להכיר ואנשים יכולים להיות מאוד יצירתיים שהם רוצים. אז איך עושים את זה? עידן הקורונה הביא איתו אתגרים אבל בני אדם עוד מראשיתה של ההיסטוריה הביעו צורך בזוגיות, אדם שיהיה לצידם וברגעים של בידוד והמלצה על ריחוק, אין לי ספק שהצורך הזה מתעצם.

סוגיה נוספת שעלתה וחשובה בעיניי לא פחות היא הצעירים המשוחררים, החולמים בגדול ובקטן על הטיול הגדול שהיה אמור להגיע אחרי הצבא. אלו שהיו עם כרטיס ביד או רק המתכננים. מי שהיה מבין ומכיר את התחושה של החופש האין סופי, העצמאות וקבלת ההחלטות שעושה את הטיול הזה לכל כך מיוחד. זוהי אולי צרה עשירה, כזו שניתן להסתדר בלעדיה אבל כאלה אנחנו ציפורים נודדות של חופש שרק רוצות לטעום עוד ולא לפספס כלום, דור הפומו, טוב או רע זה כבר תלוי מאיזו נקודת מבט מסתכלים על זה.

ואחרונה חביבה, 'דור המסכים', אם עד עכשיו זה היה בגדר כינוי לתקופה השנה הפכנו את זה לרשמי, יריד קריירה, ראיון עבודה, קניות, שיעור בבית הספר או באוניברסיטה? פגישת עבודה, פגישת ממשלה, תור לרופא, בישול, התכנסות של האו"ם, הכול נעשה בצורה וירטואלית. בזום, בשיחת וידאו, וואטס אפ או מסנג'ר הכול קורה מול המסך ואם לא מספיק בזה בהפסקות בין לבין נפתחת הטלוויזיה שלמי ששכח גם היא נחשבת מסך.

אז פתחתי טבלה באקסל אז מה? זה עזר לסדר את הראש שלי קצת אבל עכשיו הבעיה שכל דבר אני צריכה לבדוק באקסל. חבל שאי אפשר לסדר את המדינה באקסל כי הצרות שלנו לא יפתרו בקצב הזה והן רחוקות מלהיגמר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה