מתי תסתיים מגפת הקורונה ?



הבריטים מאמינים שכולם ידבקו אבל רק פעם אחת שכן הגוף יפתח חיסון - לכן הם עושים הפוך מישראל וממדינות אחרות ודווקא מעודדים את הצעירים והבריאים להידבק.
האם בקיץ הקורונה תעלם או בעוד שבועות בזכות המודל הסיני?

צילום: shutterstock אילוסטרציה

כולם כמובן מחכים לחיסון... מאחר שחיסון  לא צפוי להיות משווק בשנה הקרובה...בואו נלמד את שלושת התרחישים האפשריים 

  1. תיאוריית הכולם ידבקו וכולם יחלימו תוך שנתיים

ארגוני הבריאות בעולם פועלים כיום על סמך התרחיש הפסימי ביותר, שבו לא פחות מ 80% מאזרחי העולם ידבקו במחלה.
בתרחיש זה המגפה תמשך שנתיים ויותר ותעלם כfשיימצא החיסון  המיוחל.

התרחיש מתבסס על העובדה שקצב ההדבקה של נגיף הקורונה גבוה ממה שהכרנו עד עתה... ומכאן שישנה אפשרות  שרובנו נידבק בו.

במצב כזה, כפי שהתרחש עם נגיפים ומגפות לאורך דורות (אבעבועות הרוח, מחלת הנשיקה ועוד), הגוף מייצר נוגדנים שמונעים תחלואה קשה. כך שגם לאחר הדבקה ראשונה בקורונה, הנוגדנים שנוצרים בגוף ומזהים בהדבקה הבאה את הנגיף, מתלבשים עליו, ומאותתים למערכת החיסון להגיע ולתקוף.

דווקא בתרחיש הפסימי בו תידבק מרבית האוכלוסייה, הנוגדנים ימנעו תחלואה קשה, והמחלה תעלם בזכות הנוגדנים הטבעיים שיתפתחו בגוף האדם.

על בסיס תיאוריה זו החליטו בבריטניה שלא לברוח מהקורונה, להפך - לאפשר לכל התושבים להידבק ובמקביל לשמור מכל משמר רק על האוכלוסייה שמערכת החיסון שלה חלשה כמו זקנים וחולים במחלות שונות.

היתרון הגדול של שיטת בריטניה היא – שהחיים ממשיכים כרגיל (בתנאי שהם צודקים) בלי היסטריה, בלי לשנות סדרי עולם, בלי להסתגר בפחד.

  1. תאוריית הקיץ

ישנן תיאוריות האומרות שמגפת הקורונה תעלם בקיץ . רמת הלחות הגבוהה בקיץ, מקטינה את האפשרות שרסיסי רוק מעיטוש או שיעול יעברו בקלות ולמרחקים מאדם לאדם. גם במגע על משטחים, החום הרב יהרוס את הווירוס, וייבש את הרוק שבו הוא מצוי ומאפשר לו להתקיים.

אולם התיאוריות לא מסבירות הכיצד במפת ההדבקה העולמית, נמצאים גם מדינות שנמצאות בעונת הקיץ. יש שיגידו שקצב ההדבקה במדינות החמות נמוך יחסית.

  1. המודל הסיני – בעוד שבועות זה יסתיים

אמצעי המיגון החריפים שנקט המשטר בסין, הביאו לירידה כמעט מוחלטת בשיעור ההדבקה של הקורונה. מכמות של מאות ואלפי נדבקים ביום, ירד שיעור ההדבקה בסין לאחרונה לכ-20 מקרים חדשים ביממה.

אמצעי הבלימה של הסינים, שכללו חובת חבישת מסכות, סגר כמעט מוחלט של התושבים למשך כמה שבועות תוך שיתוק של המדינה, הביאו לבלימה של ההתפשטות.

לפי המודל הסיני - חינוך האוכלוסייה להיגיינה מקסימלית והסגר המוחלט יביאו לכך שבתוך שבועות יהיה צמצום משמעותי של ההדבקה, לפחות עד לאישור התרופות החדשות.

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה