כך תנצחו את האויב הכי גדול שלכם - המחשבות השליליות



הכי קשה זה שמחשבות שלליליות או כאלו שאנו מתביישים בהם, משתלטים עלינו. המחשבות האלו הופכת אותנו לאויבים הכי גדולים של עצמנו, הם גורמות למלחמה פנימית, להטחה וכן תתפלאו – למצב בו אתם מענישים את עצמכם עליהן.

הן גורמות לנו להתפרצויות (אפילו על נושאים אחרים ולא קשורים) למצבי חרדה, דיכאון, חוסר בטחון עצמי ובעיקר לחוסר שלווה פנימית. כן, הן הרסניות לאיכות החיים שלנו ולפעמים גם הופכים למציאות שלנו.
במקום להתבייש במה ועל מה שאתם חושבים - קחו את ההזדמנות להשתחרר מהם

מחשבות רעות

אז איך מתגברים על מחשבות ששנו מתביישים בהם ומחשבות שליליות?

נתחיל במה לא לנסות לעשות – לא לנסות בכל הכוח להפסיק לחשוב עליהן כי המוח שלנו לא מבין את הפקודה מה לא לעשות. כי אם תפקדו עליו לא לחשוב, הוא יחשוב בדיוק על מה שלא נרצה.

עוד סכנה היא לנסות להדחיק את המחשבות פנימה, כלומר להחביא אותם מהעולם ומעצמך– זה לא יכול באמת לקרות, להפך פעולה כזו משמרת אותם לתוך התת מודע והם רק יחכו להזדמנות לפרוץ החוצה והן אכן יפרצו... ועוד איך יפרצו.

אז מה עושים?

משחררים אותם החוצה!

איך?

חושפים אותם קודם כל בפני עצמכם, מודים בהם, מבטים בהם, מנתחים אותם ואז מתוך הכרה אומרים שאין לנו צורך בהם יותר – אנחנו לא מפחדים מהם, אנחנו בוחרים לשחרר אותם.

את הפעולה הזאת הכי טוב לשחרר באופן מוחשי – או לדבר עליהם עם מישהו שתבחרו.... אבל וואייי איזה בושה! את מי נוכל לשתף במשהו שאנו כה מתביישים בו?

אם אין לכם אדם כזה שאתם יכולים לדבר איתו מבלי שיהיה בשיפוטיות כלפיכם, שחררו את המחשבות ביומן אישי, כתבו אותם, תכירו בהם, תתמודדו איתם בלי כעס, בלי בושה, בלי להזדעזע מעצמכם, תודו בהם עם עצמכם ונפנפו אותם לשלום כמו פרידה ממשהו שאין לכם בו צורך יותר.

אם תוכלו לנתח, מדוע היא הגיעה למוחנו, מה המקור שלה, מה האירוע שגרם לנו להתעסק בה (אולי חוויה מהעבר) ובכך זה גרם למחשבה לבוא לפתחינו... עוד יותר טוב.

אם גם תבינו ותכתבו לעצמכם - למה היא בזיקה לכם ותכתבו מה התוצאות והמשמעות שהיא תתקיים במציאות... זה הכי טוב!

פעולה שניה היא להחליף את המחשבה במחשבה אחרת, מחשבה שאתם בוחרים בה. מחשבה שנוח לכם איתה – רצוי ונכון שהיא תהיה באותו נושא ועל אותה דמות, רק שהתוצאה היא התוצאה שאתם רוצים שתהיה. בחרו במחשבה החדשה. אמצו אותה באהבה. תבינו שהיא יצירה שלכם. תהיו גאים בה. תאהבו אותה – והיא תהיה שלכם. היא תהיה התחליף למה שאתם מתביישים בו, למה שפגע בכם.... ואפילו אין לכם מושג עד כמה.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה