פרס חינוך ארצי לנווה דקלים



פרס חינוך ארצי תשע"ו לבית הספר היסודי נווה דקלים עוד הישג יוצא דופן למערכת החינוך העירונית והכרה משמעותית על העשייה בתחומי "חדשנות פדגוגית מיטבית" * הפרס ניתן לכעשרה מוסדות בכל הארץ לאחר הליך בחירה יסודי וממושך.

אחד מאירועי השיא המסכמים עשייה חינוכית מיטבית המתקיימת במדינת ישראל הוא פרס החינוך הארצי, הניתן בכל סיום שנת לימודים לכ-10 מוסדות חינוך מצטיינים, במעמד שר החינוך, המנכ"לית והנהלת משרד החינוך. בחירת המוסדות המצטיינים הארציים היא תהליך ממושך ומורכב המתחיל בבחירת מצטיינים מחוזיים על ידי ועדות מחוזיות ומתקדם לבחירת המצטיינים הארציים.

פרס החינוך הארצי ניתן למוסדות העומדים בכל 14 הקריטריונים על פיהם נבחנים מוסדות החינוך, שפועלים באופן מגוון ליישום מדיניות הלמידה המשמעותית על ידי קידום תהליכי הוראה-למידה והערכה, לפיתוח סביבת למידה המקדמת תפקודי לומד ברוח מדיניות זו, להבנה מעמיקה, לטיפוח כלי חשיבה ולמידה, להישגיות, לחדשנות, ליצירתיות ולמצוינות.

בפרס החינוך הארצי לשנת תשע"ו זכה ביה"ס היסודי "נווה דקלים" בהנהלתה של חמדה שרייבהנד.
פרס החינוך הארצי הוענק לבית הספר על "חדשנות פדגוגית מיטבית" בפרמטרים של: סביבות למידה המתייחסות למכלול ההיבטים של קיימות (אקולוגית, תרבותית, חברתית, כלכלית וערכית) וכן סביבות למידה מפעילות, וירטואליות ואינטראקטיביות; תהליכי תכנון, ביצוע והערכה של אסטרטגיות ללמידה משמעותית והפיכתם לאורח חיים בית ספרי.

כזכור, בנובמבר 2015 זכה בתי הספר "נווה דקלים" ובפרס החינוך המחוזי על "איכות ומצוינות" לשנת תשע"ו. בי"ס נווה דקלים הומלץ על ידי מנהלת המחוז, עמליה חיימוביץ', למועמדות לפרס החינוך הארצי.

בית הספר היסודי "נווה דקלים" הוא בי"ס לפיתוח מנהיגות ערכית, חברתית וסביבתית המקדם ערכים לוקליים, שמירה על המורשת והתרבות היהודית ושמירה על הסביבה. ייחודיות בית הספר שמה דגש על "קיימות זאת המסורת שלנו". הקיימות עוסקת בכל תחומי החיים של המין האנושי, ביה"ס רואה עצמו מחויב מבחינה חינוכית, מוסרית וקיומית לטפח ולחנך את הדור הבא כאזרחים מובילים, בעלי זיקה למורשת ישראל, שיתמודדו עם האתגרים החברתיים והסביבתיים העצומים העומדים בפנינו, זאת לצד הקפדה על שיפור מתמיד של הישגי הלומדים, חדשנות תוך העמדת אתגרים בחינוך בדרך של הגשמה עצמית ושאיפה למצוינות.

ראש העירייה דב צור: "הפרס החשוב הוא בבחינת ההכרה בעשייה היום יומית הקשה והערכית המתקיימת בין כותלי בית הספר. אני מודה לכל צוותי ההוראה ולמנהלת הנפלאה על הדרך החינוכית המופלאה בה הם מובילים את הילדים ואת בית הספר. נמשיך ליזום ולהשקיע כל העת במערכת החינוך למען ילדינו."

חמדה שרייבהנד, מנהלת בית הספר: "אנו שמחים וגאים על זכייתנו בפרס החינוך הארצי. הזכייה מבטאת הלכה למעשה את ההוקרה בעבודתנו ומהווה בעבורנו תמריץ להמשיך ולהתמיד בעשייה שלנו. תודה לראש העירייה, לראש מינהל חינוך ולאגף חינוך יסודי על התמיכה והסיוע בכל עת. תודה למפקחת ביה"ס, על הליווי לאורך השנים, המקצועיות וההובלה לפסגת המצוינות. תודה מיוחדת לצוות המורים האיכותי, להורים ולתלמידים היקרים, שבלעדיהם לא היינו מגיעים למעמד הזה".
יו"ר ועד ההורים העירוני אבי צרף: "זכייה בפרס חינוך ארצי הינה תעודת הערכה וכבוד לבית הספר ולמערכת החינוך בעיר. הזכייה בפרס נובעת מעבודה קשה ואיכותית שנעשית בבית הספר על-ידיהמנהלת חמדה שרייבהנד וצוות ההוראה הנפלא שעובד יחד איתה. בנימה אישית, 3 בנותיי בוגרות בית הספר ותמיד ידעתי כמה ערכים, חינוך וידע קיבלו מהצוות המעולה." 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה