מפיסות נייר בגטו לשיר זכרון: אקי אבני בביצוע שיר מרגש לסיפורם של ניצולי שואה



נותנים חיים לזיכרון: סיפורם הנוגע של שלושה ילדים בגטו טרזין מקבל לראשונה חיים בביצוע ייחודי. הודות לתורם אנונימי של קרן היסוד, הטקסט שנכתב בידי שורד אחד שנותר בחיים, הופק ומבוצע לראשונה על ידי האמן אקי אבני לרגל יום השואה הבינלאומי

לרגל יום השואה הבינלאומי, מילותיהן המרגשות של שלושה חברים בגטו טרזין רואות לראשונה אור. בקליפ ביצועו של האמן אקי אבני לטקסט המביא את קולם של שלושה חברים בגטו טרזין, ילדים בני 10, רק אחד מהם שרד את השואה, וגולל את סיפורם.

צפו >>> 

הילד האמיץ הזה, אלי בכנר, התייצב מול מנגלה בסלקציה באושוויץ-בירקנאו ובשילוב של תום ואומץ לב הצליח לשמור על חייו. אלי העז לבקש ממנגלה ללכת עם חבר שלו ימינה, לחיים, ולא שמאלה, בלי שהבין בכלל את משמעות הבקשה. היום יש לו 11 נינים.

זהו סיפור של מסע ארוך, 3,721 ק"מ, מרחק הנמדד מאולפן המוזיקה של אפי שושני בתל אביב עד עיירה מנומנמת ושמה טרזין שבצ'כיה. מסע שנמשך שנים רבות, 75 שנה – ליתר דיוק. 

זה הזמן והמרחק שנדרשו להחזיר את המילים הביתה. מילים שהוסתרו בפיסות נייר מאולתרות בביוב של בית הילדים של גטו טרזין, וקיבלו קול עכשווי דרך מוזיקה. כשזיכרון פוגש אמנות הוא פרויקט המביא סיפור שואה מזווית אחרת.

צילומי הקליפ נערכו במושב מולדת, ביתו של אלי בכנר. השחקן הישראלי, זוכה פרס אופיר, אקי אבני, הגיע למולדת כדי לשיר את המילים של ילדי גטו טרזין, לספר על ילד קטן ואמיץ שלפני 80 שנה עמד מול הרוע וניצח, ולבקש מהעולם לזכור את שני חבריו של אלי שלא שרדו, יחד עם מיליון וחצי הילדים היהודים שנרצחו בשואה.

הפקת השיר התאפשרה הודות לתרומתו הנדיבה של תורם שבחר לשמור על אנונימיות, באמצעות קרן היסוד, המגבית הלאומית של ישראל. התורם מחובר מאוד לנושא זיכרון השואה ובחר לסייע לפרויקט הזה לצאת אל האור ולהגשים חלום לניצול.

אקי אבני סיפר: "כשאלי הילד בן ה- 13 עמד מול מנגלה בסלקציה- כבר אז הוא ניצח אותו בפעם הראשונה, בסרט הזה אנחנו חוגגים את נצחונו של אלי והעם היהודי כולו".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה