מטבחי עץ בעלי חזות עיצוב עתיקה



מטבחים אלו הנם מטבחי בוטיק העשויים מחומרים עמידים מאד. לקוחות בדרך כלל צפויים להשתמש בהם למשך שנים רבות מאד, מבלי להחליף את תכולת ארונות העץ בתוכם בפרק זמן זה. מטבחי העץ מתאימים מאד לגיבוש תבנית עיצוב עתיקה בבית הלקוח, וגם עבור סגנון וינטאג' יהיה העץ הטבעי חומר מועדף. אחד היתרונות הבולטים של העץ הטבעי הוא שהוא אינו מצריך צביעה. הצבע של הלוח הוא הצבע הטבעי של העץ.

גוף הארון

גוף הארון נקבע על פי סגנון העיצוב: בורגני או כפרי. במסגרת צביון העיצוב העתיק ניתן לשלב במידה שווה את שני הסגנונות, וליצור מטבח אותנטי בהתאמה לבית שלכם. כאשר נבחר סגנון העיצוב הכפרי, הדגש צריך להיות בפנים הדלת: בחלק הפנימי של הלוח. שם, היינו ממליצים לכם לבחור גילופים ופיתוחים מיוחדים. האחרונים נעשים כיום באמצעות תעשייה ממוחשבת מבוססת חריטה, ולכן חיפוש דוגמאות ספציפיות של גילופי לוח יכול להימצא בקלות יחסית כיום, בהשוואה לעבר עת גילוף הלוח נעשה בצורה ידנית בנגריות. כאשר אתם בוחרים בסגנון עיצוב בורגני/אורבני, מומלץ להשאיר את הדלת חלקה ללא גילופים, ולהשקיע בתחום זה בחלקים הצדיים של הארון, באזורים הסמוכים לפינות שלו. שם מאד מומלץ ללטש, לחדד קצוות ולהבליט את הצורה המלבנית.

ידית הארון

במידה והארון העתיק אשר בחרתם הוא ארון בסגנון כפרי, אנו ממליצים לבחור בידית ארון עגולה. מטבחים קטנים היינו ממליצים להעדיף ידית טלסקופית כדורית ולבחור בדגם אינטגרלי שנראה כחלק מגוף הארון, ללא הברגה גלויה. במטבח גדול, אנו ממליצים למקם ידית קשתית או גלילית מוארכת. בעיצוב המודרני היינו ממליצים על ידית אינטגרלית מלבנית עבור המטבח הקטן, ועל ידית מלבנית מוארכת המוצבת בדלת באופן אנכי או אופקי לבחירתכם.

תחזוקה ושימור – חשוב לדעת

עץ, בשונה מחומרים מלאכותיים, הוא חומר שניחן בתכונת שינוי הגוון. ישנם עצים בהם השינוי מאד גדול ומאד מהיר, אשר כבר במשך שנים מעטות תוכלו להבחין בכך. לעומתם ישנם עצים בהם השינוי מאד מינורי אך עדיין קיים, למשל אלון אמריקאי. בשל כך, במידה ותצטרכו להחליף דלת בארון אין הבטחה שתמצאו את הצבע המדויק בו הדלת שלכם נמצאת כרגע, אך זה גם מה שייחודי בתחום העץ המלא: דייר אשר יש לו מטבח עץ מלא לרוב לא ימהר להחליף את הדלתות בו בשל ההתרגלות המהירה לעיצובן ובמידה רבה גם בשל ההתקשרות שלו אליהן ברבות השנים. על מנת לשמור על הצבע קרוב ככל האפשר למקור, מומלץ לעבות את הארון בשכבת הגנה שקופה על העץ.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה