כל מה שצריך לדעת לפני קניית מחשב



מחשבים נייחים וניידים כבר הפכו לחלק אינטגרלי בחיינו. רובנו, אפילו איננו בודקים מה מפרט המחשב שמוצע לנו, אלא יוצאים מתוך הנחה, שבשל ההתפתחויות הטכנולוגיות של השנים האחרונות, גם המפרט הבסיסי ביותר יתאים לצרכינו, אם אין לנו דרישות מיוחדות מהמחשב (כמו במקרה של גיימינג או עיצוב גרפי מקצועי). אנחנו לא אומרים שזה לא כך, ובכל זאת, רצוי תמיד לדעת מה אתם מקבלים בתוך הקופסה שנקראת "מחשב".

 

מחשב נייח או מחשב נייד?

במרבית המקרים, הבחירה היא בהתאם לצרכים שהמחשב ממלא. אבל, בעוד מחשב נייד ניתן לחיבור לתחנת עגינה ביתית או לחשמל ישירות (ללא שימוש בסוללה הנטענת שלו), מחשב נייח לא ניתן לנשיאה. כך שאם המחשב מלווה אתכם בחיי היומיום השוטפים לצרכי העבודה או הלימודים, משתלם לכם לשקול את האופציה של רכישת מחשב נייד. מצד שני, אם מחשב צמוד איננו הכרחי עבורכם, תוכלו להסתפק במחשב נייח ביתי, כשחלק גדול מהפונקציות של מחשב נייד (למשל, קריאה ושליחת מיילים, גישה למסמכים בגוגל דרייב וכד'), יכולות להתבצע גם מהטלפון שלכם.

 

הצרכים שלכם כבסיס למפרט החומרה המחשב

צרכיכם האינדיווידואליים, לא רק יקבעו את סוג המחשב (נייח או נייד), אלא גם יקבעו את מפרט המחשב הנדרש לכם, לכן, חשוב מאד להגדיר מראש את המטרות לשמן אתם עומדים להשתמש במחשב הנייח. גיימינג, עבודה הדורשת שימוש בתוכנות גרפיקה, תכנות, שימוש במחשב כמדיה-סנטר או מחשב סטנדרטי לחדר הילדים בחדר המוקדש לשיעורי הבית שלהם ולגלישה באינטרנט - כל ייעוד כזה משפיע על מפרט המחשב, ומדגיש צורך בשימת דגש מיוחדת על רכיב אחר במחשב:

מחשבי גיימינג, למשל, נחשבים למחשבים חזקים מהרגיל, שיהיו מצוידים במעבד דו-ליבתי חזק בעל מהירות עיבוד גבוהה, במאיץ גרפי מתקדם, וכמובן - בזיכרון בנפח גדול. צרכים דומים לאלה נפגוש אצל גרפיקאים, אדריכלים, סטודנטים לאדריכלות או מעצבים מכל תחום, שעושים שימוש בתוכנות מקצועיות שצורכות מסת חישובים בזמן אמת והן אלה שמכתיבות את המפרט המשוכלל והיקר.

מאידך, מחשבים המשמשים לגלישה ברשת או לשימוש בתוכנות קונבנציונאליות (כמו חבילת אופיס), גם אם הוא משמש לצרכי עבודה, יוכל להיות בעל מפרט צנוע יותר (ולכן, מחירו יהיה נמוך יותר).

 

מערכת ההפעלה

אחד הרכיבים אותם שוכחים רוכשים רבים לבדוק, היא מערכת ההפעלה - האם ישנה אחת כזו מותקנת במחשב ובאיזו גרסה. מומלץ להעדיף תמיד את מערכת ההפעלה העדכנית, אם כי, כאשר מדובר באנשים מבוגרים מאד, קשיי ההסתגלות למערכת הפעלה חדשה עלולים לקלקל מעט את ההנאה. לכן, אפשר לדבוק בגרסאות קודמות, בגבולות ההיגיון כמובן. מיקרוסופט כבר איננה תומכת בווינדוס 95 או ב-XP, כך, שגם אם תמצאו טכנאי שיתקין לכם מערכת כזו, סביר להניח שעד מהרה תגלו שאתם נתקלים בבעיות שלא צפיתם מראש.

 

רוצים לדעת עוד על מחשבים נייחים וניידים?

לחנות מחשבים פי סי סנטר לחצו כאן.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה