שופרה התאורה בשדרת הדקלים



נטיעת עצי הדקל החדשים בגן המושבה יצרה הזדמנות להצבת כ-60 עמודי תאורת לב חדשים * במקביל הוספו גם מצלמות לשיפור תחושת הביטחון

פרויקט נטיעת כ-150 עצי דקל בגן המושבה היה מורכב וארוך. כדי להוציא את שורשי העצים שהומתו מחדקונית הדקל, היה צורך לפרק אריחים מיוחדים וותיקים מאוד שהורכבו לפני עשרות שנים. יחד עם זאת, נוצרה הזדמנות חד פעמית לנצל את פירוק האריחים לטובת שיפור תאורת השדרה.

גן המושבה שהוקם לפני 127 שנים הוא ריאה ירוקה ופינת חמד בלב העיר, אולם עם השנים ביקשו בעירייה לשפר את התאורה במקום. עד כה הוצבה תאורה על גזעי העצים. כעת ניצל אגף החשמל במינהל שפ"ע את פירוק הריצוף והותקנו כ-60 עמודי תאורת לד חדשים וחסכוניים. נציין כי במקביל הוספו מצלמות שמרחיבות את שדה הראייה לסייר המצלמות במוקד העירוני. בעירייה מסבירים כי שילוב השניים יגביר את תחושת הביטחון בגן המושבה.

שדרות הדקלים הקנריים שבגן המושבה הן אחד מהאתרים ההיסטוריים החשובים ביותר בראשון-לציון. בשנות חייהם הארוכות הצלו הדקלים על שיירות העגלות שהובילו ענבים אל היקב, בצל כפותיהם נערכו קבלות פנים לאישים חשובים ובתוכם, הרצל, רוטשילד, צ'רצ'יל, בלפור ועוד גדולי עם ועולם אשר הגיעו לבקר במושבה ולחזות בפלא הציוני המתגשם לנגד עיניהם.


אגף פיתוח נופי במינהל איכות הסביבה עוקב אחר נטיעתם והטמעתם הבריאה של עצי הדקל החדשים בגומות שבהן היו עצי הדקל ההיסטוריים. מהחשש שחרק חדקונית הדקל יחזור, מלווים את הפרויקט ארבעה אגרונומים שונים, ריסוס מונע חודשי לכל עץ, מעקב צמוד ואף רחפן שעולה לאוויר ובודק את צמרת העצים כד‏י לאתר האם ישנה חדירה של החרק ללב העץ.

נוסיף עוד כי החשש הוא מוחשי וארצי שכן משרד החקלאות בעצמו הנחה את הרשויות להימנע מגיזום שעשוי להקל על החרק להיכנס לליבו של העץ ומשם הדרך להמתת העץ קצרה מאוד.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה