"רק מוצא חניה ובא - בטח רבע שעה"



מנסים להגיע לפגישה בזמן אבל מוצאים את עצמכם מתוסכלים בחיפוש אחר חניה? הדרך הביתה מתעכבת בגלל שאין מקום פנוי לרכב? הנה כמה פתרונות שיעזרו לכם להתמודד עם אחת המצוקות המטרידות של ענף התחבורה בישראל

בעלי רכבים פרטיים מכירים היטב את ההבטחה שלפיה הם "מיד עולים, רק מוצאים חניה ובאים". הערכות גסות לזמן חיפוש אחר חניה מתחלפות מהר מאוד במציאות, והניסיון להגיע לפגישה חשובה בלי להזיע בגלל עצבים הוא פחות או יותר פנטזיה רחוקה. חוץ מזה, ברמה היום יומית עלול החיפוש אחר חניה להפוך לחוויה מתסכלת שפוגעת באיכות החיים ובזמן הפנוי עם המשפחה והילדים.

מצד שני, עצם העובדה שמדובר במצוקה שמשותפת לאנשים בכל רחבי הארץ דווקא עשויה לעזור. אז איך מתמודדים עם בעיית החנייה בישראל? הנה כמה הצעות:

1. משתמשים באפליקציות ייעודיות

חברות טכנולוגיה בארץ ובעולם יודעות לזהות מוקדם יותר מכל אחד אחר בעיות שמשותפות למיליוני אנשים ולכן הן משקיעות משאבים בפיתוח אפליקציות ייעודיות לחיפוש מקומות חניה. כמובן שזו לא בעיה שייחודית לישראל וגם בארצות הברית, אירופה והמזרח מתמודדים איתה על בסיס יומי, אז סביר להניח שהיא תיפתר בקרוב באמצעות אפליקציות ייעודיות.

כבר היום יש כמה אפליקציות שיכולות לעזור למי שמחפש חניה. חלקן יכוונו אתכם לחניונים בסביבה כולל ניווט קצר בשביל שלפחות תוכלו להגיע לפגישה בזמן, וחלקן מבוססות על רשת חברתית של נהגים שמודיעים היכן הם חונים ומתי המקום מתפנה. עם זאת, הרבה אפליקציות עדיין לא זמינות בישראל וכדאי להמשיך לעקוב.

2. שוכרים חנייה

כמובן שהפתרון הבטוח ביותר הוא לשכור חנייה. זה כרוך בהוצאה של מאות שקלים בחודש בערים גדולות וצפופות כמו תל אביב, ירושלים ואזורים מסוימים בחיפה, אך ימנע מכם המון תסכול ועוגמת נפש. הזמן שלכם בדרך כלל שווה יותר וכך תוכלו גם להגיע הביתה בזמן או לתכנן טוב יותר את היום שלכם.

קחו בחשבון שאתם לא צריכים לשכור חנייה בכל מקום שאליו תגיעו עם הרכב. קבעו סדר עדיפויות והחליטו האם לשכור את החנייה מתחת לבית, או אולי לעשות זאת בקרבת המשרד. הכי חשוב שתהיו מרוצים מהתוצאה ולא תבזבזו יותר זמן.

3. מחליפים רכב 

יותר ויותר אנשים יודעים היום שאין סיבה לוותר על איכות החיים בגלל חיפוש אחר חנייה או שימוש ברכב פרטי, בעיקר בגלל שגם התחבורה הציבורית לא ממש מתפקדת. הפתרון עבורם הוא פשוט להחליף את הרכב.

במקום לנסוע על מכונית משפחתית גדולה שתגזול מכם הוצאות גבוהות על ביטוח, דלק ותחזוקה, הגיע הזמן לשקול רכב מיני. דגמי מיני מובילים כמו סוזוקי סוויפט למשל קודם כל יפתחו בפניכם שורה ארוכה של מקומות חנייה חדשים, אך גם ישרתו אתכם בנסיעה ברחובות הערים הצפופות.



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה