פרלמנט הנוער קיבל את פרס שר החינוך למעורבות חברתית




הפרס היוקרתי הוענק לנציגי בני הנוער בעיר על היוזמה להארכת שעות השהייה בגינות הציבוריות * היוזמה, שזכתה לרוח גבית מהעירייה והחברה לבטחון, אפשרה לכל בני הנוער בעיר ליהנות, במהלך החופשות מבתי הספר, משהייה ותאורה עד השעות המאוחרות של הלילה במתקני הספורט ובגינות הציבוריות בעיר * "במעשיכם עשיתם טוב לאחרים ולעצמכם ולמען חברה ישראלית טובה יותר" נכתב בנימוקי הפרס.

הנה הוכחה שהצלחה ושיפור בנתוני הזכאות לבגרות לא צריכה לבוא על חשבון הצטיינות ערכית. פרלמנט הנוער בראשון לציון זכה בפרס שר החינוך למעורבות חברתית. זהו הפרס היוקרתי ביותר שמעניק משרד החינוך בהיבט הערכי. הפרס ניתן על היוזמה המוצלחת והחלוצית להאריך את שעות השהייה בגינות הציבוריות בעיר במהלך החופשות מבתי הספר ובסופי שבוע.
היוזמה הזו עלתה במסגרת יום חילופי שלטון, שבו בני הנוער מתלווים למנהלים בעירייה, ובראשם לראש העירייה ולמנכ"ל. ראש העירייה, דב צור, שבעצמו היה יו"ר מועצת התלמידים בהיותו נער, ראה פוטנציאל ביוזמה שכן היא מאפשרת לבני הנוער לקיים פעילות חיובית במקומות מסודרים והנחה את גורמי המקצוע לבחון את הנושא.



כידוע, בגינות הציבוריות ברחבי העיר ישנו איסור על שהייה לאחר השעה 23:00 בערב וזאת על מנת למנוע התכנסות, בדרך כלל של צעירים ובני נוער, שמפריעה לשכנים.

בשיתוף פעולה פורה בין נציגי פרלמנט הנוער, מינהל החינוך בעירייה, אגף הצעירים והנוער, החברה לבטחון ואף המשטרה שלקחה חלק בעניין, גובשה רשימה של 27 אתרים ברחבי העיר, גינות ציבוריות ומתקני ספורט שונים כמו מגרשי כדורגל וכדורסל, שנבחרו בקפידה על מנת לצמצם כמה שניתן את ההפרעה לסביבה. במקומות אלו הוצבו שלטים עירוניים גדולים המתירים שהייה עד השעות הקטנות של הלילה. מוקדים אלו נותרו מוארים וכמובן שהפיקוח בחברה לבטחון והמשטרה עודכנו בדבר ההיתר.


ואכן, התוצאות לא איחרו להגיע, מנתונים שאסף המוקד העירוני נראה כי בחופשת הקיץ שבה החלה לפעול התוכנית, נרשמה ירידה של 26.5% בפניות תושבים בנושא הפרעת נערים בגינות ציבוריות בהשוואה לחופשת הקיץ אשתקד. ההשלכות הן משמעותיות. מלבד שיפור איכות חיי התושבים שנהנו משקט מתחת לבתיהם, בני הנוער קיימו פעילות חיובית כמו ספורט והתכנסות חברתית. תוכנית זו אומצה בחום על ידי העירייה וכיום נהנים ממנה בני הנוער בחופשות ובמהלך סופי השבוע. כאמור, במשרד החינוך התרשמו הן מהיוזמה של בני הנוער והן מהדיאלוג הפורה מול העירייה והמשטרה, דיאלוג שהוביל לרווח של כל הצדדים. "תעודת הערכה זו מוענקת לכם על שגיליתם יוזמה, מעורבות ואיכפתיות שחלמתם, יזמתם והגשמתם. במעשיכם עשיתם טוב לאחרים ולעצמכם ולמען חברה ישראלית טובה יותר" נכתב בנימוקי הפרס.

ראש העירייה, דב צור, בירך את פרלמנט הנוער הן על הפרס הערכי והן על היוזמה והצלחתה: "כשאנחנו מדברים בעירייה על שיתוף ודיאלוג, זה לא מן השפה ולחוץ. הצלחת התוכנית בעיר היא הוכחה שבהדברות אפשר לפתור הכל. כאשר בצד השני יש לנו בני נוער נפלאים וחדורי מוטיבציה לתרום ולהיתרם, זה רווח לכולנו. ישר כוח".



מובילי הפרויקט בני וורקו, יעקב טפרה, משה צ'קול ויו"ר פרלמנט הנוער- ויוי קורולקוב, אמרו: "לא ברור מאליו שראש עירייה והנהלת העירייה יהיו קשובים לבני הנוער ויפעלו בכול הערוצים על מנת להטיב עימם בשעות שמחוץ למסגרת החינוך הפורמאלית. אנו מברכים על שיתוף הפעולה והנכונות לסייע לבני הנוער".

המשנה לראש העירייה ומחזיק תיק הצעירים, דורון אוזן, הוסיף: "אני גאה בנוער הזה שעבר תהליך מאוד ארוך של שיפור והפרס מגיע להם בענק. כמחזיק תיק הצעירים והנוער הייתי שותף לתהליכים גדולים ומשמעותיים כמו שינוי שיטת הבחירות וליווי פרטני וקבוצתי יחד עם מנהלת האגף בעבר דפנה והנוכחית- הנית בתאום עם מנחת הפרלמנט רונית שבהחלט מצליחה להניע את הנוער הנפלא שלנו. הפרס חשוב לנו כאגף נוער וצעירים ולכל המערכת העירונית.
חברת המועצה ומחזיקת תיק החינוך, פרופ' תמי רונן סיכמה: "עוד הוכחה לעשייה הנהדרת בראשון בכל הרמות בכל הגילאים ובכל הנושאים. כל הכבוד לפרלמנט הנוער ולכל הגורמים שעזרו ותמכו".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה