כלונסאות – למה זה כל כך חשוב?



המונח כלונסאות לא מוכר לרוב האנשים, אף על פי שיש להם השפעה רבה על הסביבה, על הבנייה העירונית ובכלל, ועל כן יש לו השפעה רבה עלינו ועל היכולת שלנו לחיות בצורה בטוחה ושלווה

על מנת להבין מדוע וכיצד, אנחנו נסביר במאמר זה, מה בדיוק מונח זה אומר והיכן הוא משתלב בתהליך הבנייה. 

כלונסאות הם עמודים תומכים, אותם דואגים להתקין בתוך האדמה, כשחלק מהם מחוברים אל יסודות המבנה ובכך הם מונעים ממנו לשקוע אל תוך הקרקע או לקרוס תוך כדי תהליך הבנייה. הרעיון הוא שאותם עמודים יהיו מסוגלים להחזיק את עומס המבנה בצורה נכונה ויעילה. 

כשאנחנו בונים מבנה על גבי קרקע, בין אם זו קרקע חולית, בוצית או כל קרקע אחרת, תמיד יש סכנה שהמבנה עלול לקרוס בתהליך הבנייה, מאחר ויסודות המבנה עדיין לא חזקים ולא עומדים לגמרי, עד שמסיימים לבנות אותם. במקרים מסוימים, כאמור, למשל כשמדובר בבנייה על קרקע רכה, אז יש סכנה שהמבנה בשלב מסוים יקרוס לתוך הקרקע. מאחר ואין לנו אפשרות לשנות את סוג הקרקע, הרי שאין לנו ברירה להשתמש בכלונסאות שיתמכו במבנה. 

כיצד זה משפיע עלינו? 

אפשר להבין כיצד כלונסאות משפיעות על חיינו, מעצם הידיעה שבלעדיהם המבנה עלול לקרוס, בין אם זה בתהליך הבנייה ובין אם זה אחרי שהתהליך נגמר ובנייתו הושלמה. במקרה ולא נעמיד עמוד תומך, הרי שאנחנו עלולים למצוא את עצמנו במצב בו המבנה יכול לקרוס, מה שיכול כמובן לסכן חיים ולהשפיע על כל המבנים באזור. 

כאן המקום להדגיש שתהליך התקנת כלונסאות יכול אף הוא להשפיע על המבנים מסביב, מאחר ואם מבצעים את התהליך בצורה לא נכונה, הרי שזה יכול לגרום נזק לכל המבנים מסביב. לכן העבודה חייבת להתבצע אך ורק על ידי אנשי מקצוע מנוסים. 

חשוב לציין נקודה נוספת, כלונסאות משפיעות עלינו גם מבחינה נוספת, מעצם זה שאנחנו משתמשים בהם, אנחנו יכולים להתיר בנייה הרבה יותר חזקה ומשמעותית באזורים בהם לכאורה, אין לנו שום סיכוי לבנות מבנים בסדרי גודל דומים. מה שמלמד אותנו, שאנחנו יכולים ליהנות מאזורים הרבה יותר נרחבים ממה שנדמה לנו לצורך בנייה, אילו רק נשתמש באמצעים הנכונים. 

עוד נקודה בה אנחנו יכולים לראות את ההשפעה של הכלונסאות עלינו, היא היכולת שלנו לבנות מבנים לעומק, בין אם זה חניונים, מקלטים, מרתפים וכדומה. עצם זה שאנחנו יכולים להתקין עמודים תומכים לעומק האדמה, מבלי לגרום נזק לקרקע ולמי התהום. נזק כזה יכול להיות בעל השפעות סביבתיות נרחבות וכן השפעות ארוכות טווח. באמצעות התקנה נכונה של כלונסאות בתוך הקרקע. כך אנחנו גם מאפשרים לעצמנו מרחב גדול יותר של אפשרויות וגם שומרים על הסביבה, הן בזמן התהליך הבנייה והן בשלב מאוחר יותר. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה