עקרונות חשובים לבחירת המנעולן



מי שרוצה לעבוד בתור מנעולן חייב לעבור וללמוד במסלול לא פשוט כלל וכלל. לא תמיד ניתן להגיע לתחום זה ללא רקע מתאים מהשירות הצבאי או משירות אחר במסגרת כוחות הביטחון אך בניגוד לבעלי מקצוע אחרים על מנת להציע שירותים של מנעולן באזור המגורים - יש תנאי סף חשוב מאד שלא ניתן לעבוד בתחום זה בלעדיו והוא אישור משטרת ישראל לעבודה כמנעולן.

 

למה צריך דווקא במקצוע זה אישור מטעם המשטרה? התשובה טמונה במידע הרגיש והפרטי של הלקוח שיכול להגיע לידיעתו של המנעולן שנותן לו שירות וצריך לוודא שהמנעולן הוא אדם הגון, ישר ומקצועי שיפעל ללא משוא פנים ולא יעשה כל שימוש במידע שיגלה.

זה בעצם הדבר החשוב ביותר שצריך לדעת לפני שיוצרים קשר עם המנעולן על מנת שיגיע לתת שירות של פריצת דלת או מנעול. גם אם יש לחץ של זמן או שנראה שהמצב מתוח במיוחד - אין לוותר על בדיקה ו-ווידוא שהמנעולן אכן נושא את הרישיון וההסמכה מטעם המשטרה ואם אין לו את האישור הזה - אין להזמין אותו. יתרה מכך - גם אם מנעולן זמין מגיע בשעה מאוחרת או אפילו באמצע הלילה לסייע - מיד עם הגעתו יש לבקש ממנו להציג את האישור מטעם המשטרה ורק אז לאפשר לו להתחיל במלאכה.

אישור זה חייב להיות תנאי בל יעבור.

מה עוד לדעת לפני שמזמינים מנעולנים?

מכיוון שאף פעם אי אפשר לדעת מתי ייתקע המנעול או מתי יהיה צורך לפרוץ את הדלת - חשוב לדעת שבדרך כלל מנעולן 24/7 אכן יציע שירותים מסביב לשעון, ללא קשר לשעות הפעילות המוקבלות בשוק העבודה. פורץ מנעולים בתל אביב, למשל, חייב להיות זמין ולהציע שירותים גם בשבתות ובמהלך החגים, שכן לקוח אשר יוצר קשר כנראה בבעיה קשה או מצוקה וחשוב מאד להיענות לו ולתת לו את השירות הדרוש ללא עיכוב או דיחוי. מנעולן מוסמך יציין בדרך כלל על גבי כרטיס הביקור או הפלייר שלו את העובדה שהוא אכן מציע שירותים 24 שעות ביממה וניתן לפנות אליו בכל שעה על מנת לקבל שירות מקצועי ויעיל.

למנעולנים יש כמה וכמה תחומי עיסוק ולפני שמזמינים מנעולן חשוב לומר לו כבר בשיחת הטלפון הראשונה מה הבעיה, על מנת שהוא יגיד אם הוא אכן עוסק בתחום זה או שמא מומלץ ללקוח לפנות אל מנעולן מוסמך אחר. יש מנעולנים שעוסקים רק בפריצה לכלי רכב, פתיחה או השכרת כספות ולכן כאשר יש צורך להחליף צילינדר או מנעול - הם לא יוכלו לסייע. כאשר מגדירים את הבעיה מראש אפשר לחסוך לא מעט זמן יקר. גם כאשר המנעולן יכול לטפל בבעיה - חשוב לוודא שיש לו ניסיון רב ככל האפשר בפתירת הבעיה.

 

המאמר נכתב בחסות ד"ר לוקסמיט – שירותי פריצה ומנעולן בתל אביב וגוש דן

לאתר הבית לחצו כאן 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה