הולכים למכוני קעקועים ופירסינג בראשון והסביבה – מה חשוב שתבדקו?



בראשון לציון והערים שבסביבתה פועלים לא מעט מכוני קעקועים, עגילים ופירסינגים

תחום זה הפך נפוץ מאוד בישראל בעשורים האחרונים, וניתן למצוא מכונים שכאלו בכל רחבי הארץ, כמו גם כאן בסביבתנו.

בעוד קעקועים ופירסינגים למיניהם הפכו להיות דבר מקובל שבשגרה עבור טווח רחב של גילאים בארץ ובמדינות אחרות רבות בעולם, עדיין מדובר בתהליכים הכרוכים באינטנסיביות גופנית מסוימת, שכן הם כוללים פגיעה ברקמות הגוף באמצעות מחטים מסוגים שונים. מכיוון שמדובר בתחום הכולל פגיעה זמנית מסוימת ברקמות הגוף, קיים צורך מהותי לדעת מה בדיוק צריך להיות במכון שכזה, ומהן הבדיקות הכלליות שעלינו, הצרכנים, לבצע בטרם אנחנו מסכימים להתקעקע או לעשות פירסינג באותו מקום. במיוחד עבור הורים המאשרים לילדיהם בני הנוער לעשות קעקוע או פירסינג, חשוב להסביר להם עובדות אלו על מנת שיוכלו לבחון בעצמם את המקום, בטרם הם מתחילים בתהליך.

בטיחות והיגיינה לפני הכל 

כמובן שישנם שיקולים חשובים לקחת בחשבון כאשר מתקעקעים, כמו רמת הניסיון של אותו אומן למשל, הסגנון שלו, המחיר שהוא גובה ועוד. אך קיים פרמטר אחד שחשוב יותר מכל השיקולים הללו ויש לבחון אותו בקפידה לפני הכל – הכוונה היא להיגיינה השוררת במקום, הן מבחינת רמת הניקיון הכללית והן מבחינת שמירה על נהלי עבודה והיגיינה של אנשי המקצוע במקום. הן עגילים או פירסינגים והן קעקועים כרוכים ביצירת פצע פתוח בגוף (למשל – חור באוזן, הפצע הנוצר בעור בעקבות המחטים של מכונת הקעקועים וכד'), ולכן השמירה על רמת היגיינה גבוהה היא חשובה כאן מאין כמוה.

במיוחד חשובה ההקפדה על עבודה עם מחטים סטריליות – יש לבדוק שאומן הקעקועים או מי שעושה לכם את הפירסינג מוציא מחט סטרילית חדשה מאריזתה האטומה, ממש לפני שמתחילים בתהליך. במידה ואינכם רואים שהמחט חדשה והוצאה זה עתה מאריזתה אל תהססו להעיר, לשאול ולבדוק. מחטים משומשות עלולות להעביר מחלות ואין כל סיבה שלא תקפידו על הנקודה הזו מול בעלי המקצוע של המקום.

לאחר מכן, חשוב לוודא גם כי אותו בעל מקצוע שעושה לכם את הפירסינג או הקעקוע הוא מנוסה בתחומו, וכבר עשה לא מעט כאלו בעברו המקצועי. זה חשוב מבחינה אסתטית, כמובן, אך לפני כן גם כאן מדובר בבטיחות – חשוב שאותו בעל מקצוע יידע מה הוא עושה, ולא ייפצע אתכם בצורה בלתי רצויה. גם אם מדובר בבעל מקצוע חדש יחסית או אפילו במתמחה, חשוב לוודא כי בעל המקצוע הוותיק והמנוסה יותר נוכח במקום ומשגיח על הנעשה מקרוב. זה יכול לעשות את ההבדל בין קעקוע מושלם לקעקוע לא כל כך מוצלח, או בין פציעה שתכאב ותגליד באופן בלתי אסתטי לבין פצע שטחי שיחלים מהר ולא ישאיר כל סימן (לפחות לא סימן בלתי רצוי...).


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה