הראשונים שבוחרים לוותר על האוניברסיטה ולצאת מומחי ביטוח תוך פחות משנתיים



אנחנו חיים בעידן שבו להשכלה ישנה חשיבות עצומה. למעשה, בלי השכלה רלוונטית, אין כמעט סיכוי ליהנות מקריירה מתגמלת באמת,

 אנחנו חיים בעידן שבו להשכלה ישנה חשיבות עצומה. למעשה, בלי השכלה רלוונטית, אין כמעט סיכוי ליהנות מקריירה מתגמלת באמת, כזו שמספקת גם עניין, גם אתגר וגם הכנסה כספית נאותה. בהתאם אין פלא שאוניברסיטה (או לחילופין מכללה אקדמית) הפכה במאה ה-21 כמעט לתחנת חובה במסלול החיים – אבל לפני שנרשמים למסלול אקדמי כזה או אחר ומתחייבים ל-3-4 שנים או אפילו יותר, כדאי לדעת שישנן עוד אופציות: מה דעתכם להיות מומחי ביטוח פנסיוני תוך שנה וחצי עד שנתיים?

מדוע כדאי ללמוד ביטוח פנסיוני?

לימודי מומחה ביטוח פנסיוני מכשירים אנשי מקצוע מהשורה הראשונה באחד התחומים שמתפתחים בקצב מואץ בשנים האחרונות – חיסכון לתקופת הפנסיה. סוכני ביטוח פנסיוני מבטיחים ללקוחותיהם הכנסה קבועה וגבוהה מספיק גם כשיאבדו את היכולת לעבוד ואת כושר ההשתכרות, ובעידן שבו תוחלת החיים עולה ועולה וצפויה להמשיך לעלות, בעוד שוק התעסוקה דווקא מתכווץ, אין ספק שביטוחים פנסיוניים הינם מוצר יקר ערך ואפילו הכרחי.

עוד תורמת לצורך הרב בשירותי מומחים בתחום הביטוח הפנסיוני העובדה שקיימים סוגים שונים של ביטוחים רלוונטיים ובהם ביטוחי בריאות, ביטוחים סיעודיים, ביטוחי חיים וביטוחים כנגד אובדן כושר העבודה, ולציבור הרחב אין את הכלים לדעת מהו סל הביטוחים האופטימלי בכל מקרה ומקרה.

מה כוללים לימודי מומחה ביטוח פנסיוני?

לימודי מומחה ביטוח פנסיוני כוללים מגוון רחב של קורסים בתחומים הרלוונטיים לעבודתו של יועץ פנסיוני או סוכן ביטוח פנסיוני: ביטוח, כלכלה, סטטיסטיקה, חשבונאות, מימון וכו'.

חשוב לדעת שעל-מנת לעסוק בייעוץ פנסיוני או ביטוח פנסיוני נדרש רישיון. מי שמנפיק רישיון זה הוא משרד האוצר, ותנאי הכרחי לקבלת הרישיון ולעבודה כמומחי ביטוח פנסיוני הוא מעבר 6 בחינות שאת חלקן עורכת הרשות לניירות ערך וחלקן האחר הוא באחריות משרד האוצר.

4 הבחינות של הרשות לניירות ערך הן: כלכלה, חשבונאות, מימון וסטטיסטיקה ומקצועית א'.

2 הבחינות של משרד האוצר הן "יסודות הביטוח" ו"גמר פנסיוני".

בהתאם לימודי מומחה ביטוח פנסיוני כוללים למעשה קורסים שמכינים את הסטודנטים לכל הבחינות. יתרונו הגדול של המסלול הוא המודולריות שלו, כשלמשל בעלי תואר בכלכלה או חשבונאות פטורים מ-3 הבחינות הראשונות של הרשות לניירות ערך ומן הסתם אין טעם שילמדו את הקורסים הרלוונטיים (מה גם שהתכנים ידועים להם).

המודולריות של המסלול מאפשרת להשלים אותו בקצב המתאים לכל אחד ולכל אחת, כשבחלק מהמקרים ניתן תוך שנה וחצי כבר לצאת לדרך המקצועית המתגמלת.

תנאי קבלה

באופן עקרוני כל אחד וכל אחת שרוצים להפוך ליועצים פנסיוניים יכולים להירשם למסלול של לימודי מומחה ביטוח פנסיוני. אין תנאי קבלה לקורסים, אם כי נדרש מעבר של 4 הבחינות של הרשות לניירות ערך על-מנת להירשם לבחינות של משרד האוצר. כמו כן נדרש סטאז' של 6 חודשים, שאותו ניתן להתחיל כבר במהלך הלימודים לאחר מעבר 4 הבחינות הראשונות.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה