מקרים נפוצים של רשלנות רפואית



מקרים רבים שבהם נתקלים מטופלים יכולים להיחשב לרשלנות רפואית אבל מקרים רבים אחרים יכולים פשוט להיחשב לתוצאה סבירה ,אם כי לא צפויה או לא שכיחה, של בעיה או מחלה. חשוב לדעת מהו ההבדל בין נזק אמיתי כתוצאה מרשלנות רפואית לבין נזק או עגמת נפש שנגרמת כתוצאה ממהלך מחלה או טיפול שהשתבש בלי אשמתם של הצוות הרפואי. המאמצים שעשו היו כנראה כנים ומלאים ואתם יכולים שלא לפרש נכון את המקרה הזה ולחשוב שהייתה כאן רשלנות רפואית מובהקת, רק משום שהתוצאה אכזבה אתכם ולא עמדה בציפיות. יש להבדיל בין המקרים ולבדוק אם יש באמת קייס להגשת תביעה על רשלנות רפואית.

 

 

מהם הסעיפים העיקריים לרשלנות רפואית?

רשלנות רפואית נגרמת כתוצאה מכך שלא ניתן לכם טיפול מתאים בזמן, או בציוד הנכון, או על ידי אנשי צוות רפואי מיומנים ומוסמכים, או בגלל אבחון לקוי למרות שכל הסימנים והבדיקות הראו זאת, או בגלל נזקים ישירים או עקיפים שנגרמו כתוצאה מהטיפול או מהימנעות ממתן טיפול. זה יכול לקחת זמן עד שתשימו לב לכך וזה יכול להגיע אפילו לתקופה של שנים, ולכן יש לקבל ייעוץ לפני שמחליטים מה לעשות. המאבק המשפטי מתחולל נגד מוסדות רפואיים שונים וחברות ענק אבל מחויב המציאות אם נגרם לכם נזק שיש לפצות עליו ולממן טיפולים שמתקנים זאת או סועדים אתכם אחר כך. על אחת כמה וכמה במקרה של מוות.

 

מקרים נפוצים של רשלנות רפואית:

  • רשלנות רפואית בהריון – הכי נפוצה ומוכרת. כאשר נמנעים מעריכת בדיקות חיוניות לאישה בהריון, או כאשר מפרשים לא נכון את כל הסימנים והנתונים הרפואיים המתקבלים בכל הבדיקות, במיוחד באולטרסאונד בבדיקות שקיפות עורפית ובדיקות דם, יש כאן קייס לתביעה על רשלנות רפואית כאשר האם או העובר נפגעים מכך.
  • רשלנות רפואית בלידה – יכולה להתרחש במהלך הלידה, מעט לפניה או אחריה, גם לאם וגם לתינוק. הרשלנות הרפואית יכולה לקרות בגלל הימנעות מטיפול, לידה בשיטה לא נכונה, היעדר רופא בכיר בחדר הלידה, התעלמות מסימני מצוקה של היולדת ושל התינוק בכל אחד משלבי הלידה ולאחריה.
  • ניתוחים – רופא מנתח לא מיומן, עזיבת חדר הניתוח באמצע הניתוח מסיבות שונות, חיבור למכל לא נכון במקום למכל חמצן, תגובה להרדמה שלא טופלה בזמן, שימוש בציוד לא נכון הימנעו משימוש בציוד לא נכון, שכחת פריט בתוך גוף המטופל ועוד.
  • אבחון לא נכון של מחלה, בעיקר כרונית או סופנית – למחלות רבות יש תסמינים דומים ולכן קורים מקרים של מחלות לא מאובחנות נכון. זה קורה גם כאשר לא מאבחנים מחלות בזמן למרות תלונות ונמנעים מבדיקות שונות, בעיקר יקרות, כדי לחסוך כסף ונגרמת פגיעה ואפיו מוות של מטופל כתוצאה מאבחון מאוחר מדי או שגוי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה