נסגר התיק נגד שוטר שתקף צעירה מראשל"צ באקדח טייזר



לפני כשנה במהלך מעצר צעירה בראשון לציון עשה שוטר שימוש באקדח טייזר כנגד הצעירה וגרם לה פציעה ושבר בגלוגלת. מח"ש סגרה תיק כנגד שוטר שירה לצעירה באקדח טייזר בראש וגרם לה לשבר בגולגולת.

אקדח הטייזר מותר לשימוש כשנשקפת סכנה מהחשוד ואין כל דרך אחרת לעצור אותו וגם אז אין לכוון אותו לאזורים רגישים כמו הראש והפנים.

לדברי אם הצעירה השוטר הגיעה לעצור אותה בעקבות השתמטות מצה"ל והילדה שנבהלה ברחה והוא החל לרדוף אחריה באמוק וירה בה באקדח הטייזר שגרמה לה לאבד את הכרתה והיא אושפזה בבית החולים. בנוסף איים השוטר גם על האם עם אקדח הטייזר.

היום החליטה המחלקה לחקירת שוטרים לסגור את התיק במה שהיא מגדירה חוסר אשמה למרות סרטון שפורסם שטוען אחרת.

מהמחלקה לחקירת שוטרים נמסר בתגובה לדברים "מחומר הראיות עולה כי במהלך סיור שגרתי הבחין השוטר במתלוננת שהוצא נגדה צו מעצר בגין השתמטות מצה"ל. השוטר פנה אליה ולחבר שישב עמה ברכב וביקש תעודות מזהות. לאחר שנכנסה לביתה להביא את התעודה, ניצלה המתלוננת את ההזדמנות ונמלטה מחלון הבית. לאחר שהשתכנעה לשוב לביתה, שמעה המתלוננת שהשוטר פנה למצ"ח, והחלה שוב לברוח כשהשוטר רודף אחריה על מנת לעצור אותה".

"במנוסתה השליכה המתלוננת פח אשפה לעבר השוטר כדי לעקב את תנועתו, השוטר המשיך במרדף ולאחר שהזהיר אותה, ירה לעברה טייזר תוך כדי ריצה. עם פגיעת הטייזר בגופה נפלה המתלוננת על הרצפה וראשה נחבט. במהלך המעצר ניסו החבר ואמה של המתלוננת להפריע לשוטר, תוך שהם מקללים אותו ומנסים בגופם למנוע את מעצרה בעוד השוטר מנסה להדוף אותם".

"עם סיום החקירה החליטה מח"ש על העברת התיק לבחינת מחלקת משמעת במשטרה לצורך בדיקת התנהלות השוטר בכללותה. בנוסף הוחלט על סגירת התיק במישור הפלילי בכל הנוגע לשימוש במכשיר הטייזר, שכן חרף החבלה הקשה והמצערת שנגרמה למתלוננת, לא ניתן לבסס אשמה פלילית נגד השוטר בגין חבלה זו, מכיוון שהשימוש במכשיר הטייזר נעשה כדי למנוע את מנוסתה של המתלוננת בעוד האם והחבר מנסים להפריע לשוטר לעוצרה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה