התקדמות משמעותית לתוכנית פינוי בינוי ברמת אליהו



מינהל מקרקעי ישראל יפרסם מכרז לבנייה רוויה בנחלת יהודה * בין היתר מיועד לכשישים משפחות ברמת אליהו שיהיו הראשונים לעבור לדירות חדשות.

עבור 61 משפחות בשכונת רמת אליהו, תוכנית בינוי-פינוי-בינוי בשכונה עושה כעת צעד משמעותי ליישום בשטח. מינהל מקרקעי ישראל צפוי לפרסם חוברת מכרז ל-173 דירות בבנייה רוויה בנחלת יהודה, 61 דירות מתוכן מיועדות לתושבי רמת אליהו משני בניינים בשכונה שבהם הסכימו כל בעלי הדירות לעבור.

המגרש המדובר ממוקם מזרחית לכביש 4 ובסמוך למחלף ראשון לציון, הוא משווק במחיר מינימום, שהוא נמוך משמעותית מערך הקרקע הריאלי, וזאת כדי שהיזם שיזכה במכרז, יקצה 61 דירות לתושבי רמת אליהו ואת יתרת הדירות יוכל לשווק בשוק החופשי.

בעירייה ובמינהלת רמת אליהו מקווים שזוהי סנונית ראשונה שתקדם את אחת מהתוכניות המורכבות שמקדמת העירייה. כבר עתה ישנם שני בניינים נוספים בשכונה שבהם הסכימו כל בעלי הדירות לקבל דירות חדשות בשכונות החדשות ומתוכננים בקרוב להתפרסם מכרזים נוספים לשכונות החדשות בצריפין.



נזכיר כי במסגרת התוכנית כ-3100 יחידות דיור יחוזקו, 2700 יחידות דיור יפונו ויהרסו, 5700 יחידות דיור יבנו בשכונה ו-4000 יחידות דיור יבנו בשכונת נחלת עילית, צריפין ובמערב העיר.
עיריית ראשון לציון נחושה לקדם את התוכנית למען שיפור איכות חיי התושבים ולטיפול מוקדם במבנים מסוכנים בשכונה. העירייה מתריעה בפני יזמים המבקשים להחתים דיירים על פרויקטים נקודתיים של פינוי ובינוי בשכונה. בעירייה חוששים מכך שהתושבים יחשבו שמדובר בהליך שמקדמת העירייה ויחתמו על אותם מסמכים. העירייה ומנהלת בינוי פינוי בינוי שבים ומתריעים בפני התושבים להימנע מחתימת הסכמים שתכניתם נוגדת את תכנית העירייה, שמטרתה מענה כולל בשכונה. כמו כן, העירייה ממליצה לא להתייחס לשמועות ופרסומים של אנשים וגופים אינטרסנטיים שמנסים לפגוע בפרויקט על ידי הפצת שמועות בלתי אחראיות כמו הבטחות לתוספת שטח גדולה יותר. "הבטחות אלו לא ריאליות נוכח הקיבולת המוגבלת בשכונה" מסביר ראש המינהלת, דודו מנצור "לראייה עד כה אף יזם לא הגיש תוכנית כזו לעירייה. למעשה ללא הקרקע המשלימה בנחלת עילית שהצליחה העירייה לקבל מהמדינה בערך הנמוך משמעותית מערכה האמיתי, התוכנית לא הייתה יכולה לצאת לפועל".

נזכיר כי כחלק מתוכנית פינוי בינוי של השכונה, התושבים יוכלו לעבור גם למתחם האלף ולשכונות החדשות המוקמות על בסיס צריפין המפונה, בשני אזורים אלו כבר החלה החברה הכלכלית בעבודות פיתוח במקום. נציין כי לוח הזמנים לקבלת הדירות החדשות בשטח צריפין הוא המהיר ביותר ומאפשר קבלת דירה חדשה בתוך כ-3.5 שנים. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה