בעל עסק? כך תמתג את העסק שלך בצורה הטובה ביותר



מיתוג העסק הוא אחד מהשלבים החשובים ביותר בתחילת דרכו של העסק.

מדובר בתהליך לא פשוט שצריך להקדיש לו לא מעט זמן, תשומת לב וסבלנות. המיתוג אינו רק בחירה שצבעים או של סוג כתב אלא הרבה יותר מזה - שכן הרצון והשאיפה הם שהמיתוג הסופי של העסק יגרום ללקוחות, כמו גם ללקוחות הפוטנציאליים מיד לזהות שמדובר בעסק הספציפי הזה וכך לוודא שהוא תמיד נשאר במודעות שלהם. בדרך זו, כאשר הם יצטרכו שירות או מוצר המוצע על ידי בעל העסק - הם מיד ייזכרו בכך וימהרו ליצור קשר.

על אילו עקרונות צריך להתבסס המיתוג?

קביעת המיתוג היא תהליך אסטרטגי ועסקי לכל דבר ועניין. במקרים רבים בעלי עסקים חושבים שרק הלוגו שלהם מבטא את המיתוג אך אין זה כך, שכן כל ביטוי חיצוני של העסק, לרבות השם שלו והמסרים שלו - צריך לכלול מעטפת חזותית שלמה שתשקף מסר, השקפת עולם ואפילו את המטרה של המוצרים או השירותים. במקרים מסוימים אפילו השירותים והמוצרים יכולים לקחת חלק פעיל במיתוג. אז איך בעצם זה מבוצע? להלן כמה עקרונות חשובים המסייעים לקביעת המיתוג:

  • חשוב לחשוב בתהליך גם על בעל העסק וגם על הלקוח - מה יתפוס לו את העין? מה ימשוך את תשומת ליבו? ובמקביל - לאילו אלמנטים חיצוניים מתחבר בעל העסק? מה מוצא חן בעיניו כדי לייצג את העסק שלו?
  • שימוש במסרים חדים וברורים - כאשר המיתוג מתנוסס על גבי שילוט רכבים, למשל, מדובר במספר שניות בלבד שבהן פוגשות העיניים של הלקוח את המיתוג. בפרק זמן קצרצר זה עליו להבין במה מדובר, בסוג השירותים או המוצרים שמוצעים ועליו להצליח לזכור את השם במידה ואכן המוצרים מעניינים אותו.
  • השקפת עולם - כאשר מבוטאת כלפי חוץ השקפת העולם של בעל העסק - קל יותר להתחבר אליה ולהבין מה חשוב בעיניו בכל מה שקשור ללקוחות שלו. מילים הקשורות לשירות אדיב, מצוינות או רמה גבוהה בדרך כלל מצליחים למשוך את תשומת הלב של הלקוח הקיים או הפוטנציאלי.
  • התאמה לניירת עסקית - המיתוג כולו אמור להתאים לאלמנטים השיווקיים שאמורים לשאת אותו. בין אלה ניתן למנות - כרטיסי ביקור, פליירים שיחולקו ללקוחות, שילוט חוץ לעסקים (במידה ורלוונטי), אלמנטים הקשורים לאתר אינטרנט או עמוד פייסבוק ועוד. חשוב לבצע את ההתאמה הנדרשת על מנת שהמסרים, הצבעים ופרטי הקשר יהיו ברורים, מפורשים וקלים לקריאה והבנה.

חשיבות המיתוג

כיום ידוע לכל בעל עסק שדרך כלל אין הוא לבד בשטח והוא חייב לבלוט מעל המתחרים והעמיתים שלו במידה והוא רוצה שלקוחות יתמידו בו ויישארו אתו ושלקוחות פוטנציאליים ייחשפו למוצרים והשירותים שהוא מציע. השקעת הזמן והמחשבה בקביעת המיתוג תסייע רבות בכך, שכן המיתוג יעשה חלק מהעבודה המקדימה של לעמוד לנגד עיניהם של הלוחות ועוברי האורח ויכוון אותם אל פרטי הקשר או אל הכיוון שאליו הם אמורים ללכת ולהגיע.

כיום מבוצע תהליך מיתוג על ידי אנשי מקצוע שיש להם ניסיון וידע רב, שכן ההתאמה האישית לסוג העסק ולאופי תחום העיסוק שלו מהותית מאד, שכן אין שני עסקים זהים לגמרי, מה גם שהאישיות של בעל העסק חייבת לבוא לידי ביטוי גם היא ביצירת המיתוג. כאשר נלקחים בחשבון כל הפרטים שהוזכרו - אין ספק שיהיה קל יותר להגדיל את מעגל הלקוחות והעסק יוכל להפוך מהר מאד למוביל ומוכר בשטח.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה