הקיץ כבר כאן... האם הגינה שלכם מוכנה?



ישראלים רבים חולמים על בית עם גינה צמודה משלהם - גינה שכזאת יכולה להיות בבית פרטי, דו משפחתי, בבניין מגורים עם יציאה לחצר בדירות התחתונות וכו'.

כאשר יש ברשותנו שטח ייעודי שכזה במסגרת אחת האופציות שצוינו, אזי לרוב נבקש לטפח ולהקים בו גינה מטופחת ופורחת, שבה עם הזמן נוכל לשלב גם בריכה, משטחי משחק, שיזוף וכו' לילדים ולמשפחה. 

את השטחים המיועדים לגינה הביתית נהוג במחוזותינו לרהט ולאבזר היטב באמצעות ריהוט גינה וגן מעוצב ומותאם – רהיטים אלו יכולים להתאים גם לריהוט גגות שמש, למרפסות חיצוניות פתוחות וכו'. במסגרת תפקידם ומיקומם רהיטי הגינה אמורים להיות עמידים בפני מפגעי הטבע ובראשם הרטיבות והלחות לכן, הם יהיו עשויים לרוב מאלומיניום, עץ מעובד, פלסטיק, נצרים, זכוכית, אבן ועוד חומרים דומים שעמידים בפני מים ולחות. בעניין זה נציין כי את רהיטי העץ "הרגילים" (לא מעובד) יש לצבוע עם חומרים וצבעים העמידים לרטיבות.

רהיטי גינה לקיץ הישראלי

ישנם מבחר דגמים של רהיטי גינה אשר מיועדים לישיבה ואירוח בעונת הקיץ הישראלית החמימה וכאלו הם מערכות הישיבה המותאמות לאכילה ושתייה. ניתן למצוא גם פינות ביסטרו אשר מתאימות לישיבה עם כוס בירה, יין, משקאות חמים וקרים אחרים וכיבוד קל. 

מיטות שיזוף מתאימות מאוד לגינות שיש בהם בריכה או בלעדיה. פרגולות קבועות או סוככי שמש קטנים יותר וניידים יכולים להחליף פרגולות גדולות ומגושמות או סוככי בד אשר עלולים להתבלות לאורך זמן. גזיבו מתקפל היא אלטרנטיבה טובה מאוד להצללה ותחתיו יש מקום רב. רהיטי גן קיציים נוחים לרביצה הינם רהיטים דמויי קונכייה אשר יש בהם מקום למספר אנשים או לזוגות שמחפשים אינטימיות. ריהוט גן קיצי נועד גם להעברת שעות קריאה, משחק ועוד כך למשל ערסלי נדנדה וכסאות מתנדנדים נועדו לשכיבה וישיבה.

ריהוט קיץ לגינה יוקרתית

בגינות גדולות ומושקעות ירצו אנשים בעלי אמצעים לבנות בריכות שחייה שסביבם יהיו דקים ומדשאות. בריכת שחייה כזאת היא מקום בילוי אולטימטיבי בקיץ, וניתן לבלות בה שעות רבות עם חברים, בחיק המשפחה ועוד. 

בגינה שכזאת יהיו למתקני הגריל והמנגל הידועים מקום מרכזי של כבוד וניתן כיום לבחור בין מגוון מתקנים ייעודים ומתקדמים לפי הטעם והצרכים של בעלי הבית. אנשים אשר רוצים מאוד לשדרג את אזור הצלייה והבישול יכולים גם לרכוש ולהזמין מטבח חצר חיצוני לכל דבר ועניין. מטבחים ייעודיים אלו מותאמים במיוחד לגינות ויכולים להשלים, לצד ריהוט הגינה היוקרתי, מראה של גינה מעצבת ברמה הגבוהה ביותר.

בחירת ריהוט גינה מתאים

בחירת ריהוט מתאים לגינה הביתית שלכם היא לרוב פונקציה של מספר גורמים חשובים: יופי, נוחות, אופי הגינה, צרכי בעלי הבית, וכמובן יכולותיהם הכספיות. כל אחד אשר מעוניין לאבזר את הגינה בביתו ברהיטי גינה מתאימים צריך לעשות ראשית שיעורי בית בנוגע לגדלים המדויקים של השטח, השימושים המיועדים בגינה (משפחה, חברים, ילדים וכו') אל מול אפשרויות התקציב.

כיום ניתן למצוא דרגות מחירים שונות - לגבי אנשים רבים הגינה היא חלק בלתי נפרד מהבית, ולמעשה המשכו של הסלון או החדרים. חלק גדול מהבילוי היומיומי בעונות החמות מתבצע בגינה ואך זה טבעי שההשקעה בה וברהיטים מתאימים היא השקעה מתבקשת. יש צורך לשמור על ריהוט הגינה מתוך מטרה להקטין את הבלאי ולהאריך חייו. הדבר מתבטא לרוב בהימנעות ככל האפשר מהעמדתו חשוף לשמש לאורך זמן, כיסוי הכיסאות בכיסויים מבדים מתאימים, טיפול מונע לעץ ולחומרים אחרים בעזרת חומרים מיוחדים, קיפול ערסלים ואחסנתם בתקופת החורף ועוד. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה