טויוטה קורולה – יד ראשונה או יד שנייה?



כל מי שמעוניין להחליף את הרכב שלו או לרכוש רכב חדש, שואל את עצמו לא פעם,

האם לקנות רכב יד ראשונה, מה שנקרא רכב מהניילונים או לרכוש רכב יש שנייה, בין אם הוא מחברה ובין אם הוא ממוכר פרטי.

לשאלה הזאת יש משמעויות רבות, כפי שאנחנו יכולים להבין, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה תפעולית. הרי ברור שמצבו של רכב יד ראשונה שונה לחלוטין ממצבו של רכב יד שנייה, וברור גם שרכב יד שנייה מחברת ליסינג שונה ממצבו של רכב יד שנייה אשר נרכש ממוכר פרטי. על כן אנחנו צריכים להתייחס להבדלים האלה. 

על מנת לבחון את המקרים, ניקח לדוגמא רכב טויוטה קורולה, אחד מכלי הרכב הפופולאריים ביותר בישראל. כידוע, טויוטה קורולה משמש הן משפחות והן אנשי עסקים, הוא נחשב לרכב אמין ואיכותי, מדי שנה חברת טיוטה מוציאה דגמים חדשים למכירה והם זוכים להצלחה גדולה, לא רק בישראל אלא גם במדינות רבות בעולם. כעת השאלה, אם מדובר ברכב אמין כל כך, האם זה מלמד משהו על ההבדל בין רכב יד ראשונה או יד שנייה, במקרה זה? 

מה עדיף לנו רכב יד ראשונה או רכב יד שנייה? 

כעת לשאלה שעומדת במרכז הדיון, האם עדיף לנו לרכוש רכב יד ראשונה או רכב יד שנייה. האופציה של רכישת יד ראשונה קוסמת לרבים מאיתנו, שכן גם אם אנחנו משקיעים הרבה יותר כסף, עדיין אנחנו נהנים מרכב חדש שיכול לשרת אותנו מספר שנים עד שנוכל להציע אותו למכירה. 

מן הסתם במקרה של רכב יד ראשונה, בוודאי במקרה של טויוטה קורולה שנחשב לרכב אמין ובטוח, אנחנו לא נמצא את עצמנו במוסך מתמודדים עם תקלות ובלאי. על כן, גם ההוצאה הראשונה היא מאוד גדולה, לאחר מכן ההוצאות הן נמוכות באופן יחסי לרכב יד שנייה. 

לעומת זאת, אם אנחנו רוכשים רכב יד שנייה, אנחנו נשלם מחיר על פי מחירון, הוא יהיה נמוך בעשרות אחוזים מרכב יד ראשונה (המחיר ייקבע ביחס לשנת ייצור הרכב), אך אנחנו לעולים למצוא את עצמנו בשתי בעיות, הראשונה, בגלל שמדובר ברכב ישן, אז ייתכן ונגלה שיש בו לא מעט תקלות. הבעיה השנייה היא, יהיה לנו הרבה יותר קשה למכור אותו. שכן הרבה יותר קל למכור רכב יד ראשונה מרכב יד שנייה. 

מה שכן, אם אנחנו רוכשים רכב יד שנייה מחברת השכרת רכב או ליסינג, יש לנו אפשרות למכור את הרכב בחזרה ולקנות רכב חלופי בקיזוז ערך הרכב שאנחנו מוכרים. אומנם לא מדובר על ערך גבוה, אך אנחנו יכולים ליהנות מחסכון לא קטן. 

חשוב לומר, במקרה של טויוטה קורולה, גם אם נקנה רכב יד שנייה, אנחנו נהנה מרכב אמין ובטוח, שיכול לשרת אותנו זמן רב. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה