פקחים עירוניים יאכפו עבירות רוכבי אופניים חשמליים



השבוע תחל הכשרה ראשונה ל-13 פקחים עירוניים בחברה לבטחון שיקבלו סמכויות אכיפה בתחום * מטה הבטיחות בעיריית ראשון לציון פועל ביתר שאת בהתמודדות עם קהל רוכבי האופניים החשמליים בעיר * עד כה בוצעו הדרכות וסדנאות בבתי ספר, מבצעי אכיפה בשערי בתי הספר בשיתוף המשטרה, חריטת מספרי זהות של הרוכבים על אופניים והכנסתם למאגר ועוד....

ספק אם ישנה רשות בישראל שפעלה כמו ראשון לציון בתחום האופניים החשמליים, בקרוב מאוד יקבלו הפקחים העירוניים גם סמכויות לאכוף עבירות של רוכבי אופניים חשמליים. השבוע תחל הכשרה ראשונה שמרכז השלטון המקומי בשיתוף משטרת ישראל. את ההכשרה יעברו 13 פקחי סיור בחברה לבטחון ובהמשך הם יוסמכו על ידי מועצת העיר להתחיל ולאכוף עבירות בתחום.

לעדכונים הכי חמים בראשל"צ – הצטרפו בקליק לפייסבוק של ראשונט



הסמכויות יינתנו להם בהתאם לחוק לייעול הפיקוח והאכיפה העירוניים ברשויות המקומיות שעבר בשנה שעברה ונכנס לתוקף לאחרונה. פקחים יוכשרו להתמודד עם עבירות תעבורה המבוצעות על ידי רוכבי אופניים, אופניים חשמליים, קורקינט ממונע, אופנוע וכן הולכי רגל. החוק נועד לסייע באכיפת עבירות תעבורה המבוצעות על המדרכות לשם הגנה על הולכי הרגל. בהתאם לסמכויות החדשות שיוענקו לפקח עירוני שיוסמך לכך, הוא יוכל להורות על הפסקת העבירה, לדרוש הזדהות בפניו, לעכב את הרוכב, לרשום דו"ח ובמקרים מסוימים אף להוציא את האוויר מצמיגי האופניים או הקורקינט הממונע, ואף לתפוס או להרחיק את האופניים או הקורקינט הממונע.

כאמור, עיריית ראשון לציון מתמודדת בשנים האחרונות עם תופעת האופניים החשמליים בקרב בני נוער וצעירים. ריבוי התאונות וההפרעה לציבור הובילו את מטה הבטיחות בחברה לבטחון לביצוע שורה של פעולות בקרב תלמידים וצעירים על מנת להכשיר ולהדריך לרכיבה נכונה.

בחודש האחרון הוזמנו רוכבי אופניים חשמליים לרחבת העירייה, שם המתינו להם נציגי מטה הבטיחות בדרכים שחרטו להם את פרטיהם האישיים על האופניים. מדובר בשירות שניתן בחינם לתושבי העיר ומטרתו להטביע את בעלותם על האופניים ובכך להביא לצמצום תופעת גניבות והכנסת פרטי הרוכבים למאגר של החברה לבטחון והמשטרה.

על פי הערכות מסתובבים ברחבי העיר כ-5000 זוגות אופניים חשמליים כאשר על חלק ניכר מהם רוכבים צעירים ובני נוער.

פעילות זו היא המשך ישיר של פעילות מטה הבטיחות בנושא. נזכיר כי קדם לכך סדנאות והדרכות לרכיבה נכונה על אופניים חשמליים שהתקיימו בכל בתי הספר העל יסודיים בעיר, כמו כן בוצעה אכיפת אזהרה בשערי בתי ספר על ידי פקחי החברה לבטחון ושוטרי תחנת ראשון לציון.

סגן ראש העירייה, רז קינסטליך, המחזיק בתיק החברה לבטחון, הוסיף: "הכשרת המפקחים העירוניים לאכיפה של רכיבה מסוכנת על אופניים חשמליים היא אבן דרך במאבק שלנו כנגד התופעה המטרידה הזאת. כמי שאמון על הנושא, שמתי את המאבק ברכיבה לא בטוחה בראש סדר העדיפויות של החברה לביטחון ולסדר ציבורי ועד כה עשינו פעולות רבות ומגוונות לטובת טיפול שורש בתופעה. החל מפעולות הסברה בבתי הספר, כלה בשיתופי פעולה עם מנהיגות ההורים והתלמידים ועד מבצעי אכיפה חוזרים ונשנים. אנו נכונים להעמיק את הפעילות שלנו כדי שהילדים של כולנו ישובו הביתה בשלום".

צילום: עיריית ראשון לציון


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה