בני הנוער בחופשה יזכו למכור את מוצריהם ושירותם בדוכנים



העירייה מציעה לבני הנוער דוכנים בחינם באירועים העירוניים במדרחוב, חוף הים, מתחם הרובע ועוד * יש לכם כשרון? מוצר? תציעו אותו למכירה - כולם מרוויחים

עבודת קיץ. מצד אחד בני נוער שיוצאים לחופשת הקיץ ומחפשים עבודה מעניינת לקיץ שתתאים את כישוריהם. מהצד השני- העירייה, שבאמצעות החברה העירונית, מקיימת שלל אירועים ובה עשרות דוכנים מגוונים. שיתוף פעולה נוסף בין אגף הנוער והצעירים במינהל קהילה בעירייה לבין פרלמנט הנוער הוליד יוזמה שממנה כולם מרוויחים.



בני הנוער, בני 16 ומעלה, מוזמנים להיכנס לדף הפייסבוק של פרלמנט הנוער ולמלא טופס מקוון לקבלת דוכן קיץ בשלל אירועים עירוניים שמקיימת העירייה במדרחוב רוטשילד, חוף הים, מתחם הרובע ועוד.

בטופס המקוון יש למלא את הפרטים האישיים וכן מה השירות ו/או המוצר שהם מציעים למכירה. פרלמנט הנוער יחד עם אגף הנוער והצעירים בעירייה יקבלו את הפרטים, יצרו קשר עם הפונים וישבצו את בני הנוער באירועים העירוניים. כך בני הנוער יזכו להכנסה מפרי עמלם והתושבים ייהנו מדוכנים מגוונים ומעניינים, מציור קריקטורות, דרך איפור וצמות ועד למכירת מוצרים כמו תיקים, ארנקים, עבודות יד ועוד.

יוזמה זו יצאה לפועל בעקבות יום חילופי שלטון שהתקיים לפני כארבעה חודשים, במסגרתו חברי פרלמנט הנוער, ראשי מועצות תלמידים ונציגי מועצות תלמידים בבתי הספר בעיר נכנסו לכמה שעות לנעליהם של בכירי העירייה, ובראשם, ראש העירייה, דב צור. יו"ר פרלמנט הנוער, ויולאטה קורולקוב, העלתה בקשה להקלה בקבלת אישורי רוכלות לבני/בנות הנוער במהלך החופשות והחגים. נציגי הפרלמנט הסבירו כי הם ערכו סקר שהופץ בקרב בני הנוער כדי לבדוק את רמת ההיענות והדרישה לנושא וכן עשו מיפוי של מקומות רלוונטיים למכירה במסגרת אירועי שיא עירוניים. "חשבנו על פרויקט שיתרום לנוער וישר עלה נושא העבודות בחופש" מסבירה קורולקוב "בחרנו בפרויקט שייתן מענה נוסף לעבודות של בני הנוער בהם הם ימקמו ברחבי העיר בימים מסוימים וימכרו את התוצרים שלהם".

הרעיון החל להתגלגל במערכת העירונית והמשיך בבחינת הנושא על ידי אגף רישוי עסקים. הובהר כי לא מדובר באישור גורף לכל בני הנוער למכור בכל מקום אלא במקומות "מסומנים" בהם קיים פוטנציאל לשילוב דוכנים ועמדות של בני נוער.

המשנה לראש העיר ומחזיק תיק הצעירים והנוער, דורון אוזן: "אני גאה בנוער שלנו שיש להם ערך לעבודה. לא בסיסמאות אלא במעשים ואני מברך על כך. אני שמח שאגף רישוי עסקים בראשות חברי למועצה משה לבהר נרתם לסייע וההצעה אושרה ובקיץ זה היא מבוצעת. יישר כוח לפרלמנט הנוער-אגף הנוער והצעירים וליו"ר הפרלמנט ויולאטה קורולקוב".


עיריית ראשון לציון מקיימת שיתוף פעולה הדוק עם פרלמנט הנוער ומאמצת לא פעם את הצעותיהם. כך למשל בני הנוער ביקשו לאפשר להם לקיים מפגשים חברתיים בגינות ובמגרשי הספורט גם בשעות הלילה. החברה לבטחון גיבשה עם פרלמנט הנוער רשימה של 27 אתרים שנבחרו בקפידה על מנת לצמצם כמה שניתן את ההפרעה לסביבה. היוזמה הוכיחה עצמה ובחופשת הקיץ האחרונה נרשמה ירידה של 26.5% בפניות תושבים בנושא הפרעת נערים בגינות ציבוריות בהשוואה לשנה קודמת.


# המצולמים אינם קשורים לכתבה. תמונת דוכן תלמידי בתי ספר שהשתתפו בתוכנית יזמים צעירים בשנה שעברה.

צילום: עיריית ראשון לציון


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה