לימודי אמנות – מאיפה מתחילים?



נמשכים לאמנות ולא יודעים איזה מסלול אמנות לבחור? הנה כמה מסלולים מעניינים בשבילכם

 

בין כל המקצועות המתחלפים של העת המודרנית, יש עיסוקים ששמרו על קלאסיקה מתמשכת כמו אמנות. מההיסטוריה המרתקת דרך אומני העל הבלתי מעורערים שהובילו זרמים ששינו בלתי הכר את תפיסת האמנות ועד טכניקות של פעם בהן אמנים עדיין משתמשים, בשילוב המצאות עדכניות וטכנולוגיה עכשווית.
מי שנמשך תמיד לאמנות, בתור ילד בילה בחוגי אמנות ותמיד מצא את עצמו מבטא את הרעיונות שלו דרך יצירה ואף שמח להסתובב במוזיאונים וחלם על תערוכה משלו, יכול כיום למצוא מסלולים מעניינים במסגרת מכללות לאמנות ברחבי הארץ. לממש את הפוטנציאל הגלום ולצאת עם הכלים הטובים ביותר לגבישו עתיד בתחום.
יש מגוון מסלולים ללימודי אמנות במכללות לאמנות וחשוב לבחור מראש את המסלול המתאים ביותר, מבחינת עניין, התמקצעות ועשיה אמנותית. הנה המלצה על כמה מסלולים בולטים בלימודי אמנות.

לימודי אמנות – המסלול המקיף
במידה ואין לכם כרגע נטייה טבעית לתחום ספציפי בעולם האמנות או אתם מעוניינים לחוות את עולם האמנות בצורה מלאה ומעמיקה מיסודות האמנות דרך הכרות עם מגוון חומרים, תהליכי עבודה ומחקר תוכלו לבחור בלימודי אמנות כלליים. הלימודים סוקרים מבחר שיטות לימוד קלאסיות וחדשניות, גישות שונות לאמנות והתנסות מעשית בתחומי האמנות השונים באווירה מטפחת ומעוררת השראה. בסיום הלימודים תוכלו לבחור באיזה תחום להתמקצע וכך יהיו לכם כל הכלים האפשריים להתמחות בענף האמנותי שהוא נקודת החוזק העיקרית שלכם.

לימודי ציור
עולם הציור הוא עולם רחב ומגוון ומי שמראש מעוניין להתמקצע בציור, יוכל למצוא מסלול ציור במכללות לאמנות כמו מכללת בסיס, במסגרתם לומדים אצל אמנים בכירים מגוון קורסים בציור כולל קורסים משלימים התורמים לעומק מקצועי דוגמת רישום קונסטרוקטיבי, לימודי קומפוזיציה אנליטית לפיתוח ראיית המרחב וניתוח יחסי הגומלין של מרכיבי היצירה ואף קורסים בשירה, מוזיקה וחשיבה דיגיטאלית. הלימודים משלבים בין ידע תיאורטי להתנסות מעשית ובין היתר, לומדים הסטודנטים את תולדות האמנות במבט עכשווי וקליגרפיה.

לימודי פיסול
אחד מתחומי האמנות האהובים הוא פיסול – המגע בייחודי בחומר, העברת מסרים או תחושות באמצעות הפסל שנוצר בהליך מעורר השראה. תחום הפיסול המרתק ממזג בין תיאוריה לפרקטיקה וכולל הכרות נרחבת עם חומרים וטכניקות כמו עבודה בברזל, עץ, חומר קרמי, אבן וכן בחינת הקומפוזיציה באמצעות כלים דו מימדים של אמנות חזותית. ההתנסות המעשית בפיסול מבוססת על שיטות מסורתית ועד דרכים עדכניות לפיסול כולל לימודים של תחומי אמנות נוספים כמו ציור וצילום להעמקת החשיבה האמנותית.

לימודי צילום
אמרו לכם שנולדתם עם מצלמה ביד או יש לכם כישרון ללכוד בעין העדשה דברים מיוחדים ולהעביר חוויות באמצעות צילומים? לימודי צילום יעניקו לכם את הכלים והמיומנויות הנדרשים לעבודה בצילום בכל הסגנונות מיסודות הצילום ו"העבודה" הנכונה עם מצלמה ועד הכרות עם מעבדות צילום בשילוב מיוחד בין שכלול ה יכולות הטכניות להעצמת היכולות הקונצפטואליות.

חשוב לבחור מכללה לאמנות המציעה נבחרת מרשימה של מרצים ותוכנית לימודים עשירה, מגוונת ומקצועית וכמובן להתמקד במסלול המתאים לכם ביותר או לבחור מסלול שימנף אתכם לכיוונים אומנותיים שטרם חשבתם עליהם ולאחר הלימודים תוכלו לפעול בדרך הטובה ביותר בזירה האמנותית. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה