במותם ציוו – ערב יום הזיכרון בראשון לציון



עברי לידר * שרית חדד * מירי מסיקה * קובי אפללו * שמעון בוסקילה * דיקלה * דנה לפידות * ירדנה ארזי ויונתן רזאל ילוו את סיפורי הנופלים

עיריית ראשון לציון מרכינה ראש לזכרם של הנופלים במערכות ישראל ופעולות האיבה בטקס ערב יום הזיכרון, "במותם ציוו". הטקס, שהפך למסורת, מתקיים בעיר זו השנה השמינית, ויועבר בשידור ישיר בערוץ 10. התזמורת הסימפונית ראשון לציון תלווה את האמנים, בניצוחו וניהולו המוסיקלי של רפי קדישזון.

משדר יום הזיכרון  יעמוד השנה בסימן מכתבים מנופלים ומבני משפחותיהם. לא אחת, לאחר נפילתם של חיילים, מתגלה כי השאירו אחריהם מכתבי פרידה, לפני מבצעים מסוכנים, או מתוך תחושה פנימית צופה פני עתיד נורא. מכתבים אלה, הם ציוו, ייקראו לאחר מותם. במהלך המשדר נביא שלושה סיפורים כאלה: סמל ראשון אמיר מנצורי ז"ל, חייל גבעתי שנפל ב-18.2.2002 מירי מחבל בציר כיסופים. סגן אלוף נועם רון ז"ל, טייס מסוקים שנהרג ב-12.3.2013 במהלך טיסת אימון במילואים וגיא בוילנד ז"ל, לוחם גדוד הנדסה קרבית שנפל במבצע 'צוק איתן' ב-25.7.2014.

רוצים להיות מעודכנים בכל מה שקורה בעיר? לחצו כאן  ותנו לייק לדף הפייסבוק שלנו.

כמו כן נביא מכתבים אותם יקראו בני משפחות נופלים בשידור חי. המכתבים ממוענים לנופלים ולמי שנשאר אחריהם ובאים לספר את גודל האובדן, את הריק ואת האין הגדול שנפער לאחר לכתם. יקראו ויזכרו: אודי רוטנברג על אחיו, סמל ראשון רם רוטנברג ז"ל מחיל שריון שנפל ב-10.7.99 במהלך פעילות מבצעית בלבנון.  ורדה לב-רן, אמו של סרן גל לב-רן ז"ל ששירת בחיל המודיעין, נהרג ב-29.9.1997 מירי טיל נ"ט כשהיה בעמדת תצפית ואילה כץ – אלמנתו של רב סמל ראשון רמי כץ ז"ל שנפל ב-17.7.1990 בתאונת אימונים בבסיס צאלים.

במהלך הערב יופיעו גם מיטב אמני ישראל בגרסאות חדשות לקלאסיקות של שירי זיכרון, תקווה ונחמה. בין האמנים שילוו את סיפוריהן של המשפחות: עברי לידר, שרית חדד, מירי מסיקה, קובי אפללו, שמעון בוסקילה, דיקלה, דנה לפידות, ירדנה ארזי ויונתן רזאל. כמו כן ישולבו דואטים שהוכנו במיוחד לערב זה.

ראש העירייה, דב צור: "גם השנה התארכה רשימת נפגעי פעולות האיבה. גם השנה נקטעו חייהם של חפים מפשע, שכל עוונם הוא שהיו יהודים. כל אחד מהם הוא עולם ומלואו. כל אחד מהם נצרב במציאות חיינו הישראלית המורכבת, הכמעט בלתי אפשרית. כל אחד מהם תויק באלבום ה'יזכור', שכל כך ביקשנו שלא יתווספו לו דפים חדשים. האלבום שהפך ארוך מנשוא וכבד מלהכיל את רגעי החיים, שסכין, גרזן, ירייה או מטען חבלה גדעו באחת:   נוכחותנו כאן, היא התשובה הניצחת והחד משמעית לכל המחבלים, המשלחים וארגוני הטרור באשר הם. נוכחותנו כאן היא המענה לכל השואפים לעמוד עלינו, לשבש את שגרת חיינו ולכלותינו: לעולם לא תצליחו, כי לעולם לא ניתן. בראש מורכן ובלב דואב אנו מתייחדים עם זכר אלפי קורבנות הטרור שנרצחו בפעולות האיבה נגד מדינת ישראל. אנו מזדהים עם עוצמת כאבכם ונושאים תפילה להחלמתם המהירה של כל נפגעי פעולות האיבה. תהי נשמתם של אלפי קורבנות הטרור צרורה בצרור החיים. העיר ראשון לציון מזמינה את עם ישראל להתאחד יחד, לשיר ולזכור את הנופלים שבמותם ציוו לנו את החיים".

השערים יפתחו לקהל בשעה 20:00. הסעות לטקס יצאו מבניין העירייה, הכרמל 20,  בשעה 20:05.

על הפקת הטקס אמונה החברה העירונית.

צילום אבי קקון


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה