רוכשים ביטוח חובה? מהיום משלמים פחות! המדריך המלא לרפורמה בדמי ביטוח רכב



ביטוח הרכב אמנם כרוך בהוצאה קטנה יחסית, אבל אם אפשר לחסוך גם בה, לא עדיף? פה תוכלו ללמוד על הרפורמה בדמי ביטוח חובה לרכב וכיצד היא תוכל לשרת אתכם.

 

ביטוח הרכב אמנם כרוך בהוצאה קטנה יחסית, אבל אם אפשר לחסוך גם בה, לא עדיף? פה תוכלו ללמוד על הרפורמה בדמי ביטוח חובה לרכב וכיצד היא תוכל לשרת אתכם.

מהו ביטוח חובה?

ביטוח החובה, כשמו כן הוא. מדובר על ביטוח, שעל כל בעל רכב לבטח בו את רכבו מבחינה חוקית. ביטוח החובה מכסה מקרים של תאונות דרכים במקרים בהם נגרם נזק כתוצאה מהתאונה לגוף או לנפש של אדם אחר. ביטוח החובה איננו מכסה גרימת נזק לרכושו של אדם וכדי לכסות כנגד גרימת נזק לרכוש, יש לבטח עם ביטוח מקיף של הפניקס או של כל חברת ביטוח אחרת.

לכל כלל יש יוצא מן הכלל

וגם לכלל של ביטוחי החובה! חשוב להבין, שלא בכל מקרה של תאונת דרכים ניתן לסמוך על ביטוח החובה של הרכב ולעתים, האחריות מוטלת על הנהג. המדובר הוא במקרים כגון אלו:

הנהג נהג ללא רישיון בתוקף, או לא מתאים לסוג הרכב

התאונה התקיימה במהלך ביצוע פשע או ברכב גנוב או ללא ידיעת או הסכמת בעל הרכב

התאונה נגרמה בזדון

הרכב לא היה עם ביטוח חובה בתוקף

מה שהביא לרפורמה

לאחרונה ממשלת ישראל החליטה על רפורמה חדשה בתחום ביטוחי החובה לרכב מתוך הבנה, שמדובר על הוצאה קטנה אך משמעותית לכל רכב והיות שמדובר על ביטוח הכרחי על פי החוק וחשוב במיוחד לצורך ביטחון על הכביש, הוחלט על הוזלה בדמי ביטוח החובה. 

אז מה היא בעצם אומרת?

הרפורמה החדשה מדברת על הוזלת עלויות ביטוח חובה לכלי רכב ולנהגים מסוימים, עליהם נרחיב בהמשך. מדובר על הוזלה, שיכולה להגיע גם לעשרות אחוזים פחות מהעלויות שאתם רגילים לשלם עד היום עבור ביטוח החובה שלכם, בעיקר אם יש מספר נהגים שנוהגים ברכב המשפחתי שלכם.

אוכלוסיות מיוחדות

כאמור, הרפורמה החדשה תעזור להורדת עלויות ביטוחי החובה לרכב, אבל לא לכולם. הרפורמה מדברת על אוכלוסיות מסוימות, אשר רמת הסיכון שלהם לתאונות דרכים היא נמוכה יותר מהאחרות. לדוגמה: נשים, נהגים צעירים ובעלי מערכות למניעת תאונות. אוכלוסיות אלו, על פי הסטטיסטיקה, נוטות להיות יותר זהירות בכבישים ולהיות פחות מעורבות בתאונות דרכים מכל הסוגים.

כמה זה עולה לנו?

אם כן, לאחר התעדכנות המחירים של ביטוח חובה לרכב, המבוטחים עלולים למצוא את עצמם קצת מבולבלים ולא לדעת כמה הם אמורים לשלם עבור הביטוח ולשם כך תוכלו למצוא ברשת האינטרנט מחשבונים, שיעזרו לכם לחשב כמה אמור לעלות הביטוח שלכם וגם לעזור לכם להשוות מחירים בין חברות הביטוח השונות. קחו בחשבון, שלנהגים שונים יש מאפיינים שונים ולכן חשוב לבחון הצעות מחיר לפי המאפיינים של הנהגים בכל רכב ולא להשוות לפי הצעות המחיר שהוצעו למכריכם. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה