נחנך בניין מוזיאון אגם בראשון לציון



בשעה טובה ומוצלחת, ב 30 בנובמבר 2016, נחנך בניין מוזיאון אגם במערב ראשון לציון. פתיחת התערוכה הגדולה תהיה בחודש מאי 2017.

בשעה טובה ומוצלחת, ב 30 בנובמבר 2016, נחנך בניין מוזיאון אגם במערב ראשון לציון. בכיכר כדר שבחזית מציג המוזיאון מוצגים  עשרים עמודים מרהיבים  ותשעה עמודים נוספים מתנוססים ברחבת כדר שבתוך המוזיאון, כולם ע"ש עמליה ויוסף כדר ז"ל, מוותיקי המושבה ראשון לציון, ונתרמו בנדיבותה של משפחת כדר (קרן נעמי).

פתיחת התערוכה הגדולה תהיה בחודש מאי 2017, אבל כבר עכשיו אפשר להינות, בנוסף ל"עמודי כלילה" גם מפסל חוצות גדול שהושאל על ידי דר' אברהם כדר, יליד המושבה, מיצירת ענק שהוצגה במוזיאון הגוגנהיים בניו יורק, וממבחר טעימות ראשון.

יעקב אגם, יליד המושבה ראשון לציון, חוזר אליה כשמאחוריו קריירה בינלאומית עשירה, מוערכת, ומגוונת. מוזיאון יעקב אגם (מי"א) יוקדש הן ליצירתו של אבי התנועה הקינטית באמנות, והן לתפיסת העולם הפדגוגית, האמנותית, והתרבותית שלו. היצירות של אגם מאגדות בתוכן תנועה במרחב ופריסה בזמן. ברבות מיצירותיו כיוון, מרחק, תנועה, זווית, פרופורציה ומהירות משנים את אופני הראייה. האמנות של אגם הינה כוריאוגרפיה של יחסים משתנים בין הצופה לבינה. אין נקודת מבט מומלצת או מוכתבת. כל אחד ואחת מוזמן חווים את היצירה כולה ואת פרקיה הרבים באופן שונה, בתוואי שונה, ובטמפו שונה. ההליכה לעבר, לצד, בתוך, ומחוץ, היא אינדיבידואלית כמו החיים עצמם. לכל צופה מתאפשרת חוויה אישית, ואף היא מובטח שתהיה שונה במפגש הבא עם היצירה.    

מקבץ ראשוני זה ילווה את תקופת ההרצה במוזיאון ממחיש את העיקרון החדשני, המהפכני, ביצירה של אגם: הנכחת הממד הרביעי, ממד הזמן, בתוך היצירה ברוח תפיסת הזמן ביהדות, זו המכירה במהות הסימולטנית של מכלול הפעולות כאחידות וכשלימות, כזמן הקיים, כאפשרות של דבר חי ובלתי ניתן לשחזור, כהתהוות ולא כהוויה סטטית.

**

מוזיאון יעקב אגם לאמנות הוא פרי יוזמה משותפת של עיריית ראשון לציון והאמן עליו עמלים רבים במשך קרוב לשני עשורים. זו רק יריית הפתיחה שלו, עם מבחר טעימות מקריירה בינלאומית של למעלה משישה עשורים ועוד היד נטויה. כשם שאגם עצמו ממשיך לצור ולהתחדש – ולראיה, יצירות המולטימדיה מהשנים האחרונות -  גם המוזיאון  לא ישקוד על השמרים, וימשיך לחקור ולהציג תערוכות נושאיות הנובעות מעולמו העשיר של אגם: החומרים הייחודים שלו, הקשר שלו למסורת המופשט הגיאומטרי, תנועה, זמן, סימבוליקה יהודית, זיקה לארכיטקטורה ולעיצוב, פרוייקטי חוצות ברחבי הארץ והעולם, יצירות דיגיטליות, ועוד. המוזיאון ישאף להיות מרכז להפצת תפיסת העולם הייחודית של אגם, בית לתצוגות מתחלפות, ובמה לאירועים, מיצגים, מופעים, כנסים וימי עיון.

 

מוזיאון יעקב אגם, מיש"ר 1, ראשון לציון. 03-5555900

שעות פעילות בתקופת הרצה:
ימים א' + ד' 10:00 – 15:00
  
ימים ב' + ה': 14:00 - 18:30 .
שבתות בתיאום לקבוצות


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה