מנתח עפעפיים – כל מה שצריכים לדעת בנושא



לא מעט אנשים מבוגרים, נדרשים לעבור ניתוח הרמת עפעפיים. ניתוח זה מאפשר להם לשפר את יכולת הראייה שלהם באופן ניכר וכן לשפר את המראה האסתטי שלהם באזור העיניים. ניתוח זה מתבצע על ידי מנתח עפעפיים, במרכזים רפואיים שונים ברחבי הארץ.

 

על מנת להסביר מדוע ומי צריך לעבור ניתוח הרמת עפעפיים ומתי, צריך להתחיל מה הסיבה שמובילה מבוגרים רבים אל מרכזים רפואיים לשם ביצוע הניתוח. לכל אחד מאיתנו יש עפעפיים עליונים ותחתונים. מדובר ברקמת עור דקה ועדינה. עם השנים, כתוצאה מזקנה, העפעף העליון נוטה ליפול כלפי מטה. השריר שמחזיק אותו לא חזק יותר ולכן הוא לא יכול לשמור אותו למעלה. זה גורם לשני מצבים.

ראשית, כשהעפעף העליון נופל כלפי מטה, שדה הראייה הופך מוגבל יותר, מאחר והעפעף מסתיר את העין, זה כמובן מפריע בשגרת החיים ואם לא מטפלים בזה בהקדם זה יכול אף להיות מסוכן במצבים מסוימים (למשל בעת נהיגה).

שנית, נפילת העפעף כלפי מטה, גורם למצב אסתטי לא נעים. שכן במקום שיהיה ניתן לראות את העין במלואה, חלק גדול ממנה מוסתר. אצל הרבה אנשים זה יוצר מראה עייף, מבוגר מגילם האמיתי.

יש לציין, בדרך כלל אנשים מבוגרים נאלצים להתמודד עם מצב של נפילת עפעפיים והם אלו שפונים אל מנתח עפעפיים, בשביל לבדוק אפשרות לתיקון המצב. אך מלבד אנשים מבוגרים הרי שגם אנשים צעירים לא מעטים מתמודדים עם הבעיה, הסיבה היא, שלעיתים מדובר בעניין גנטי בכלל.

בשביל לטפל בבעיה, יש לעבור ניתוח הרמת עפעפיים, זה הפתרון הקלאסי לבעיה, אך מלבדו יש אפשרות לניתוח פלסטי בעפעפיים התחתונים וכן יש אפשרויות אחרות פלסטיות באזור העיניים. מדובר באפשרויות פחות סבירות ושכיחות.

כיצד מבצעים ניתוח עפעפיים

כאמור, ניתוח עפעפיים מתבצע במרכזים רפואיים רבים, הן מרכזים פרטיים והן מרכזים ציבוריים שונים. מי שמבצע את הניתוח הוא מנתח עפעפיים, מדובר במנתח פלסטי או במנתח עיניים שמתמחה גם בכל מה שקשור לניתוחי עפעפיים.

לשמחת המנותחים, הניתוח הוא מאוד פשוט, בעזרת הטכנולוגיה שקיימת בשוק, הרי שאין צורך לבצע ניתוחים מסובכים. מדובר בניתוח פשוט וקל יחסית. לרוב הניתוח מתבצע בהרדמה מקומית, באמצעות זריקת אלחוש לעפעפיים או דרך הווריד, במידה ומדובר במנותח שחווה חרדות, אז נכון לבצע ניתוח בהרדמה מלאה. במהלך הניתוח, הרופא יבצע חתך בקפל הטבעי של העפעף העליון והוא יסיר משם את עודפי העור ומעט מרקמת השריר והשומן. לאחר מכן הוא יתפור את המקום.

זמן הניתוח נמשך פחות משעתיים, בסופו יש סיכוי שהמנותח ירגיש כאבים ושטפי דם. כמו כן יש סיכוי שיהיה לו קשה לסגור את העיניים. הרופא יסביר לו כיצד לטפל בעיניים ובעפעפיים בשביל להימנע ממצבים שכאלה. חשוב לומר, שאחרי הניתוח המטופל לא יוכל לנהוג ולכן עליו לבוא עם מלווה שיוכל להסיע אותו בחזור. כמו כן ההמלצה היא שלפחות בלילה הראשון אחרי הניתוח, המנותח לא יישן בבית לבד.

אחרי הניתוח יצטרך המנותח במשך שבועיים להימנע משחייה, פעילות אירובית מאומצת, נשיאת משקלים כבדים, וכן הוא יצטרך להקפיד אחר הוראות אחרות שיקבל מהרופא לפני ואחרי הניתוח.

אם אתם מעוניינים לעבור ניתוח הרמת עפעפיים, הרי שעליכם, כאמור, לפנות אל מנתח עפעפיים. ד"ר דניאל בריסקו מפעיל מרפאות בתל אביב ובעפולה, בשתיהן הוא נפגש עם פציינטים ועורך ניתוחי הרמת עפעפיים עליונים ותחתונים. ניתן לפנות אליו דרך האתר או בטלפון ולקבל ממנו הסברים נוספים אודות הניתוח ומידע מגוון נוסף בנושא.

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה