התקנת מזגן בדירה חדשה



זוגות רבים אשר רוכשים דירה ראשונה, חושבים שתהיה להם אפשרות להתקין מזגן נפרד בכל חדר.

להפתעתם הם מגלים, שכאשר מדובר בפרויקטים חדשים בבניינים משותפים, חל איסור על התקנת הגוף החיצוני של המזגן מתחת לחלונות, מרפסות, חזית הבניין המשותף או בכל מקום אחר שהוא לא מסתור הכביסה. התוצאה היא שאין לזוגות ברירה אלא להתקין מזגן מיני מרכזי בדירה. יחד עם זאת, ישנם פרויקטים שיש להם מסתור כביסה מספיק גדול כדי שאפשר יהיה להתקין בו יותר מגוף חיצוני אחד. אנו ב Airo, שולחים טכנאי מזגנים מנוסים באזור המרכז והשרון לביצוע התקנות מסוג זה. אז רגע לפני שאתם רוכשים דירה בפרויקט חדש, הינה כמה דברים שכדאי לדעת.

חשוב לוודא שקיימת הכנה למזגן מיני מרכזי בכל הדירה

כל קבלן שמכבד את עצמו ידאג לבצע הכנה למזגן מיני מרכזי בפרויקט שהוא אחראי עליו. כך למשל תראו פתח מעל הדלת ביחידת ההורים. אבל לא כל קבלן דואג שבכל חדר תהיה הכנה למזגן. לכן, אם רכשתם את הפרויקט בשלבים מוקדמים, חשוב לדאוג שלכל חדר תהיה הכנה למזגן, אחרת כאשר תזמינו טכנאי מזגנים לביצוע עבודה זו, יהיה עליו לעבוד קשה יותר ולכן ההתקנה תעלה לכם יותר.

גם אם מזגן מיני מרכזי אפשר למזג כל חדר בנפרד

אנשים רבים חושבים שהעובדה שאין להם ברירה אלא להתקין מזגן מיני מרכזי, תובל לכך שלא יהיה ניתן להפעיל מיזוג בנפרד לכל חדר. זה לא נכון. אפשר לרכוש מזגן עם דמפרים. לכל חדר תהיה שליטה נפרדת ע"י שלט כך שלמעשה, זה לא ממש שונה מרכישת מזגן נפרד לכל חדר.

איזה מזגן כדאי לרכוש?

אם תשאלו טכנאי מזגנים מהו המזגן המיני מרכזי הטוב ביותר - רובם יאמרו לכם שהמזגן של מיצובישי. יחד עם זאת, מחירם של דגמים מסוימים יכול לעבור את ה 20 אלף ₪.  משתלם לרכוש מזגן מיצובישי מכיוון שהוא מחזיק מעמד זמן רב יותר וגם מתקלקל פחות. חלקי החילוף של המיני מרכזי יקרים מאשר של המזגנים הרגילים וזאת עוד סיבה להשקעה. יחד עם זאת, המחיר הגבוה שלו, לא מתאים לכל אחד ולכן זוגות רבים יעדיפו לרכוש מזגן מתוצרת של חברות אחרות שעלותו תהיה נמוכה מ 10 אלף ₪.

קחו בחשבון גם את עלות ההתקנה

כזוג שקנה את הדירה הראשונה שלו, אתם בוודאי מתכננים את התקציב הדרוש לדירה החדשה שלכם לאחר המעבר הכולל בין היתר הובלה, התקנת גופי תאורה ועוד. אל תשכחו לקחת בחשבון גם את עלות התקנת המזגן שתעלה לכם כמה אלפי ₪. כדאי לשמור בצד תקציב של 10-15 אלף ₪ לרכישת והתקנת מזגן מיני מרכזי.

כדאי לדעת: כל קבלן עובד בשיתוף פעולה עם חברת מזגנים כך שאפשר לקבל הצעת מחיר. קחו אותה והשוו את ההצעה לשל לפחות 4-6 טכנאים.

טיפ: שלבו בין עבודות הגבס הקשורות להתקנת המזגן ברחבי הבית ולבין התקנת גופי תאורה. כדי לקבל את התוצאה הטובה ביותר, חשוב לוודא שטכנאי המזגנים שאתם מזמינים, הינו מוכשר בעבודת גבס ולא רק בנושא התקנת מזגנים.  

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה