תלמיד כיתה ו' עשה מהפך בלימודים



מהשעיות רבות בשל בעיות התנהגות לזינוק בציונים ורכישת חברים * דביר איפרגן מבית הספר היסודי "תרבות" בראשון לציון עשה מהפך בחייו בזכות התגייסות המערכת החינוכית וערנות אמו * וגם איך ראש העירייה קשור לעניין

זו הייתה שנה נהדרת לדביר איפרגן בן ה-12 מבית הספר "תרבות בעיר". בוגר בית הספר היסודי סיים את לימודיו עם ממוצע ציונים נאה, חברים רבים וחיוך גדול על פניו. עד כאן הכל שגרתי, אבל לפני כשנה וקצת היה דביר במקום אחר לגמרי. אמו הייתה מגיעה תכופות לבית הספר כדי לאסוף אותו אחרי בעיות התנהגותיות. הוא הושעה לא פעם ולדברי אמו, אורית אבוטבול, גם חברים התרחקו ממנו בשל התנהגותו. כמובן שהדבר השליך על הלימודים. דביר לא למד והציונים היו בהתאם. נראה היה שההתדרדרות בלתי נמנעת "הרגשתי שאני מפסידה את הילד ואני חייבת מהלך רציני" מסבירה היום האם אורית.

הוחלט לערב את מפקחת משרד החינוך ויקי ניצן. במסגרת זו מנהלת בית נספר, דליה ברזילאי ומחנכת הכיתה שולי פתאל הכינו תוכנית ליווי מפורטת עבורו , הוא שולב בחדר שלווה של בית הספר, פרויקט שנותן מענה הוליסטי לתלמידים. ניתנו לו שיעורים פרטניים, תוגברו המפגשים עמו ועם אמו וכן הוחלט על דיווח יומי על התנהגותו בבית הספר לאמו של דביר, לצוות בית הספר ולמפקחת. ואז השינוי התחיל. "כל יום שעבר, הדיווח שקיבלתי היה טוב יותר ויותר" מספרת אמו. את התעודה לסיום כיתה ה' הוא קיבל באופן אישי ממפקחת בית הספר ויקי ניצן.

השנה התחיל דביר בכיתה ו' והיה נראה שהוא זקוק לתמריץ נוסף, מפקחת משרד החינוך אמרה לו שאם הוא ישתפר ולא תהיה שום בעיית התנהגות, היא תפנה לראש העירייה שייפגש איתו ויעניק לו את התעודה. נראה היה שדי בהבטחה הזו כדי שדביר ישדרג עוד יותר את התנהגותו. "השיפור היה דרמטי" מספרת אמו "בעיות ההתנהגות החלו להעלם, הציונים טיפסו מ-40 ועד ל-80 ואפילו 90 ונוספו לו חברים שמאוד אוהבים אותו". מנהלת בית הספר ברזילאי מחזקת את הדברים "הוא לקח את עצמו ממש בשתי ידיים והראה שינוי מדהים. מעמדו החברתי השתפר והוא התחיל ללמוד גם אחרי הצהריים. הפגישה עם ראש העיר דרבנה אותו".

בשבוע שעבר הוא זומן לפגישה עם ראש העירייה, דב צור, לאחר שעמד ביעדים שהוצבו לו. דביר סיפר לאמו שבתחילת השנה הוא כתב על פתק שזו המטרה שלו- להיפגש עם ראש העירייה. "הוא אמר לי שהוא השיג את המטרה ואני אמרתי לו שחלומות מתגשמים. הוא פשוט היה צריך שיאמינו בו, שיקשיבו לו. כשנכנסנו לראש העירייה, ראיתי את העיניים שלו נוצצות, הוא יצא בעננים, זה נתן לו דחיפה ענקית. אני חושבת שלהורים יש תפקיד משמעותי לשים לב לילדים שלהם ולהיות שם עבורם ברגעים כאלו". את התעודה שדביר קיבל מראש העירייה, הוא תלה על הקיר בחדר.
"כשכולם מתגייסים, הסיכוי להצליח הוא גדול" מסכמת המנהלת, דליה ברזילאי "ילד צריך לראות שכולם שם בשבילו. מאוד מרגש אותי שגם ראש העירייה נרתם לכך".

ראש העירייה, דב צור, שמע על עניין ודאג מיד לפנות זמן לפגישה עם דביר. "מערכת החינוך היא אמנם מערכת גדולה, שפוגשת 45 אלף ילדים בשנה, אבל בסוף, זה המענה לילד האחד הזה שעושה לי את היום. אני גאה במערכת שיודעת ללוות את התלמיד יד ביד להצלחה. אני גאה בצוות שליווה את דביר ואני גאה מאוד בדביר". במפגש העניק צור לדביר ספר שיאי גינס ואמר: "מבחינתי, שברת שיאים כל יום מחדש וזה רק מראה שמי שמאמין בעצמו ושהסביבה מאמינה בו – מצליח".
 
צילום: עיריית ראשון לציון


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה