מדריך הכנה ליום סיירות צה"לי



יום הסיירות הוא אחד הזימונים הראשונים שלכם בדרך לצבא ולמקום שבו אתם רוצים להיות. היום זה כמובן לא חובה, אבל אם אתם כן עושים אותו יש להתכונן.

 בזיכרון האישי שלי אני זוכר את יום הסיירות בתקופתי כאחד החוויות הטובות שעשיתי , יש אמנם כמה שינוים בין אז להיום אך הדבר החשוב ביותר נשאר וזה הרצון. אם קיבלתם צו ראשון ויש לכם פרופיל97  וקב"ה מעל  52, אתם אמורים קבל זימון ליום סיירות שהכוונה היא ל-7 יחידות מיוחדות בצה"ל. 

יום הסיירות הוא אחד הזימונים הראשונים שלכם בדרך לצבא ולמקום שבו אתם רוצים להיות. היום זה כמובן לא חובה, אבל אם אתם כן עושים אותו יש להתכונן.  יש לזכור שכמוכם יש עוד הרבה  שרוצים להגיע ויש מקום רק למעט. מכיוון שיש ביקוש כזה גדול, יש גם צורך בהכנה בסיסית לפחות,  או יותר מכך,  אם את באמת רוצים להצליח. 

מה עושים בהכנה ליום סיירות:

כדיי להתכונן בצורה הטובה ביותר ליום הסיירות,  נדרשת הכנה במספר אלמנטים חשובים שיכולים לגרום לכם להצליח. הדברים שבהם מתרכזים בהכנה ליום סיירות הם:

 הגורם הפיזי: כמו לכול מבחן או מבדק שדורש כושר יש להתכונן. ככול שיש ידע גדול יותר בשיטות אימון והבנה פיזיולוגית של הגוף, יש יותר הצלחה ואפילו מניעה של פציעות. לכן צריך לעבוד עם אנשים מקצוענים שמבינים מה דרוש בשטח, איך להגיע בשיא של הכושר שלכם, איך לבצע את התרגילים ביום השדה ועוד.... דבר נוסף , זה עניין התזונה שבו תלמדו איך ומה לאכול כדי להגיע בשיא היכולת שלכם.

הגורם הנפשי: בהכנה עצמה מתרכזים לא פחות בצד המנטלי והנפשי שהוא לא פחות חשוב ואף יותר מהצד הפיזי. לא סתם אומרים הכול בראש, היכולת שלנו לשלוט במחשבות שלנו ובכוח המנטלי שלנו הוא חשוב מאוד ביום הסיירות ויכול להיות גורם מנצח. בהכנה לומדים איך לשפר את הצד הזה ולזרוק מחשבות של חולשה ופסימיות  בזמן המבחנים.

הגורם החברתי: יש לו מעט סיפורים על חבר'ה שהתקבלו לסיירות והם לא היו הכי טובים בצד הפיזי והמנטלי, אך  הם היו הכי טובים  בצד החברתי. בהכנה תלמדו איך לשפר את העבודה בצוות, איך למשוך אחריכם עוד אנשים, איך לפרגן ולתמוך באחרים ואיך לחשוב על האח ולא רק עליכם.

למה לעשות הכנה ליום סיירות:

מעבר להכנה הפיזית, הנפשית והחברתית יש את העניין של הידע. מי שמכין אתכם הם לרוב יוצאי יחידות קרביות וכאלה שעברו את היום הזה בהצלחה. ככה שמעבר להכנה הספציפית של המבחנים, תלמדו גם על היחידות עצמם ותדעו לאיפה אתם הולכים אם תעברו.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה