אורית מולווידזון מגימנסיה גן נחום היא המורה של המדינה



"אם אתה מאמין במה שמה שאתה עושה ומאמין באדם שמולך- תצליח" זה המסר שמאמינה בו אורית מולווידזון שקיבלה את ההכרה וההוקרה על העשייה שלה במערכת החינוך * וגם- שלושה דורות על במה אחת בגימנסיה הריאלית

 גאווה בראשון לציון. אורית מולווידזון (62), מורה מגימנסיה גן נחום היא אחת משמונה מורים שזכו בתואר "המורה של המדינה" בטקס חגיגי במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין ושר החינוך נפתלי בנט. הטקס התקיים ביום חמישי באוניברסיטת תל אביב.

יום למחרת, ביום שישי, כשהגיעה מולווידזון לבית הספר היא התקבלה כמו כוכבת על השטיח האדום. התלמידים והמורים הקיפו אותה בבלונים אדומים, חיבקו וברכו אותה על ההישג. היא השיבה בהתרגשות כשדמעות של אושר חונקות את גרונה "אני מתרגשת מכל האהבה שהתלמידים והצוות הרעיפו עליי. זו זכייה של גן נחום ושל מקצוע הכימיה שעלה על המפה.

אני עובדת בגן נחום מזה 35 שנה וזה מאוד נעים שמוקירים את מה שאתה עושה. עצם העובדה שמורים ותלמידים מצאו לנכון להליץ עליי לתחרות, זה מעלה את קרנו של המקצוע".

תחרות "המורה של המדינה" נערכת זו השנה השמינית ברציפות ביוזמת מפעל הפיס, הסתדרות המורים, "ידיעות אחרונות", ו־ynet השנה, לראשונה, נוסף לתחרות מסלול מיוחד לבחירת המורים המצטיינים למדעים ביוזמת חברת טבע.

מולווידזון מספרת כי מרגע ההכרזה על זכייתה הטלפון לא מפסיק לצלצל ולצפצף בהודעות. "בוגרים שלי בצבא ועד בני חמישים שולחים לי הודעות ואפילו מגיעים באופן אישי לברך אותי. רק הבוקר קפץ לבית הספר בוגר שלי, חייל ביחידה סודית כדי לחבק אותי ולומר לי שהוא שמח בשבילי. אתמול ישבתי בבית קפה, המלצרית קפצה עליי ובירכה אותי. אני נרגשת מהאהבה שמחזירים לי התלמידים והבוגרים שחיבקו אותי מכל הלב ושמחו איתי על הזכייה.

מולווידזון מספרת מה לדעתה תפקיד המורה: "כל מורה, הוא מחנך, ואם זה לא ככה, זה פספוס. אם אתה מאמין במה שמה שאתה עושה ומאמין באדם שמולך- תצליח" היא מספרת.

מולווידזון, בוגרת תואר ראשון ושני בחינוך וכימיה, החלה את הקריירה שלה במעבדות המחקר בטכניון, אבל אחרי חמש שנים החליטה לעבור להוראה. מולווידזון משמשת גם כמדריכת מורים צעירים וסטודנטים שמתמחים בכימיה במכון ויצמן. "חשוב מאוד להנגיש את המקצוע הזה, שנראה קשה לתלמידים".

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, בירך אותה ואמר: "אין גאה ממני שיש לנו את המורה שהביאה כבוד לעצמה, לתיכון גן נחום ולעיר. אנשי החינוך הם חוד החנית של החברה הישראלית, וביניהם יש כמה יחידי סגולה שמהווים דוגמה ומופת לכולנו. ואורית היא אחת מאלה". מנהל בית הספר, ד"ר נמרוד דוד, הוסיף: "לא הופתעתי מהזכייה של אורית בפרס. בשבילנו היא המורה של המדינה מהיום שאנחנו מכירים אותה. היא מורה מקצועית שיש לה את היכולת המופלאה להגיש את מקצוע הכימיה עם כל הקשיים שלו לתלמידים בצורה פשוטה וקלילה. היא ממש מודל לחיקוי".

תמיר בריסקין, תלמיד כיתה י"א שלומד אצלה כימיה אמר: "בהתחלה חשבתי ללמוד פיזיקה או ביולוגיה. אבל אחרי שיעור אחד אצל המורה אורית ויתרתי ובחרתי לתגבר כימיה".

שלושה דורות על במה אחת בטקס הסיום בגימנסיה הריאלית

טקס סיום שנה בגימנסיה הריאלית בראשון לציון היה יוצא דופן השנה. לבמה עלו בזה אחר זה שלושה דורות. הראשונה הייתה חברת המועצה פרופ' תמי רונן, מחזיקת תיק החינוך עם ראש העירייה דב צור, שבירכה את התלמידים על סיום השנה.

לאחריה עלה אביה של תמי, גמי סגל, המנהל המיתולוגי של הגימנסיה הריאלית בין השנים בין השנים 1970 ועד 1998. גמי משמש כיו"ר קרן הגימנסיה המחלקת מלגות למצטיינים. אחד מהתלמידים שסיים בהצטיינות יתרה בתחום המדעים הוא לא אחר מנכדו, איתי רוזנבאום רונן, שעלה לבמה לקבל את התעודה והמלגה. "ההרגשה הייתה שאנחנו בבית" משתפת תמי "הגימנסיה הולכת אחריי לכל מקום. היא חלק בלתי נפרד מהבית שלנו. זה היה רגע מאוד מרגש".

אגב, ההתרגשות בקרב הסב, הבת והנכד גברה כשהסתבר שאיתי מקבל מלגה על שם דוד רוטנברג שהיה מורה אהוב של פרופ' רונן.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה