המצווד נגמר בהריגת רוצח בני הזוג



מצוד דרמטי בן שלושה ימים הגיע לסיומו • יאן גבריאלוב, החשוד ברצח המחריד של זוגתו לשעבר אנסטסיה רוסנוב ובן זוגה אליעזר קנדינוב, נורה ונהרג בלוד לאחר שניסה להימלט בפראות ואיים על השוטרים באקדח • ניצב מוטי כהן, שעמד בראש הכוח, ניטרל אותו

 הדרמה בת שלושת הימים הגיעה לסיומה אתמול אחר הצהריים. המצוד אחר יאן גבריאלוב, מי שעל פי המשטרה ביצע ביום רביעי שעבר את הרצח הכפול בראשון לציון ונטל את חייהם של זוגתו לשעבר אנסטסיה רוסנוב ושל בן זוגה אליעזר קנדינוב ז"ל, הסתיים במותו של הרוצח.

התפנית במצוד החלה אתמול בבוקר, לאחר שלידי המשטרה הגיע מידע מודיעיני שעל פיו גבריאלוב שהה בצפון הארץ והחל בנסיעה לכיוון המרכז. כוח סמוי של המשטרה והימ"מ הצליח לאתר אותו בדרך והחל לעקוב אחריו. בשבת אחר הצהריים הגיע גבריאלוב למרכז והכוח החל סוגר עליו. הוא החליט לנסוע לעיר לוד, ולדברי המשטרה השוטרים ניסו לעצור אותו וביצעו נוהל מעצר חשוד, אך הוא לא נענה לקריאתם והחל להימלט.



בצומת הרחובות זיגלבוים־חורי סגר הכוח על גבריאלוב והוא כיוון לעבר השוטרים את האקדח שהיה ברשותו ואף ניסה לבצע ירי, שנכשל. מבדיקת הזירה עולה כי באקדחו היה ככל הנראה מעצור, ולכן לא הספיק לירות לעבר השוטרים. מי שירה בגבריאלוב והרג אותו הוא מפקד מחוז המרכז, ניצב מוטי כהן, שהיה בכוח שביצע את המרדף. צוות מד"א שהוזעק לזירה קבע רשמית את מותו.

מרגע מציאת הגופות ביום רביעי החלה המשטרה לחפש אחר גבריאלוב, אלא שזה נמלט במהירות מהזירה וירד למחתרת. השוטרים חיפשו אחריו גם בנתב"ג בניסיון לבדוק אם יצא מהארץ, ובו בזמן נשלחו כוחות לבית אמו בפתח תקווה ולבית שבו התגורר בשכירות ביישוב גן יבנה.
כמו כן, נבדקו כתובות של אנשים שעימם היה בקשר, וההערכה בסוף השבוע היתה שהוא שוהה בצפון הארץ, ככל הנראה באזור עפולה, לשם הגיע ברכב שכור משום שסבר שהמשטרה תחפש אופנוע שהיה ברשותו.

אתמול, כאמור, הגיע לידי המשטרה קצה חוט לפיו גבריאלוב נראה כשהוא נוסע ברכב לכיוון דרום. בשעה 14:30 יוצר צוות סמוי קשר עין עם הרכב ועוקב אחריו. בשעה 16:30, באזור בן שמן, מצלם צוות בילוש סמוי את גבריאלוב בזמן נסיעה כדי לאמת שאכן מדובר בחשוד ושולח פרטים לקצין המודיעין המחוזי שמאשר את זהותו. מסוק משטרתי מוזעק כדי להשתתף במעקב ומלווה את נסיעתו של גבריאלוב תוך דיווח לניידות הסמויות שהשתתפו במרדף.

סמוך לשעה 18:00 נכנס גבריאלוב ללוד, כשהוא מלווה על ידי הניידות. גבריאלוב מבחין בהן ומנסה להימלט בנסיעה מהירה, אז מתבצע לעברו נוהל קריאה לעצור אך הוא לא נענה. הוא נכנס לרחוב חורי, שם מנגחת את רכבו הניידת של מפקד המחוז, שמסובבת אותו וחוסמת את דלת הרכב כדי שלא יצא ממנה. בשעה 18:40 אוחז גבריאלוב באקדחו ומנסה לכוון לעבר השוטרים. מפקד המחוז יורה לעברו כמה קליעים, ומנטרל אותו.
 

"המצוד אחרי גבריאלוב התנהל מאז יום רביעי בשעה שתיים וחצי, זמן ביצוע הרצח", אמר דובר משטרת מחוז מרכז, סנ"צ עמי בן דוד. לדבריו, "כשהתקבל מידע על נסיעתו מצפון לדרום התנהל אחריו מרדף. הוא כנראה הבחין בכוח והחל בנסיעה מהירה ומסוכנת תוך סיכון נהגים ועוברי אורח, נכנס לעיר לוד, הגיע לצומת הרחובות זיגלבוים וחורי, ושם הכוח סגר עליו. החשוד היה ברמת סיכון גבוהה, חמוש ומסוכן וניסה לבצע ירי לעבר השוטרים. אז בוצע עליו ירי מדויק והוא נוטרל. נמצא ברשותו אקדח עם כדור בקנה".

גם עם מותו של גבריאלוב תיק החקירה לא נסגר. במשטרה מנסים כעת לקבוע כיצד הצליח להתחמק במשך שלושה ימים, ואם זכה לסיוע לאחר הרצח כדי להימלט. אם כן, תנסה המשטרה להגיע למי שסייעו לו.
קרדיט: דלומי דיאז "ישראל היום"

כזכור, שמו של גבריאלוב היה ידוע למשטרה עוד לפני הרצח. רוסנוב, זוגתו לשעבר, התלוננה נגדו בעבר במשטרה על אלימות ועל איומים. רק ביום ראשון שעבר הגישה נגדו תלונה, שבעקבותיה נשלחה למעון לנשים מוכות בצפון כדי לשמור עליה. עוד בהיותה בתחנת המשטרה שלח לה גבריאלוב מסרון שבו כתב: "אני יודע שאת בתחנה. לכי משם". כשהראתה זאת לשוטרים נשלח כוח לאתר את גבריאלוב, אולם הוא לא נתפס. רוסנוב שהתה במעון המוגן עד יום רביעי, עת ביקשה לעזוב מרצונה ויצרה קשר עם קנדינוב ז"ל, שהגיע ולקח אותה הביתה. כמה שעות לאחר מכן נרצחו השניים בדירת המנוחה ברחוב פיק"א בראשון לציון.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה