הצגה מיוחדת לילדים - "הדרך לשמה"



מתוך רצון לחבר גם את הדור הצעיר לכנס השפה הארצי, ולאור ההצלחה ושיתוף הפעולה של הציבור אשתקד, תתקיים גם השנה הצגת ילדים מיוחדת * הכניסה חופשית ומותנית ברישום מראש.

במסגרת כנס השפה העברית הארצי שיתקיים בשבוע הבא, ויקיים דיונים ומפגשים, מושבים מקצועיים, ערבי מחווה, מופעים ותערוכות אמנות בנושא השפה העברית, תתקיים הצגת ילדים במטרה לחבר את הדור הצעיר לספרות הילדים הקלאסית וזאת באמצעות מילים וקצבים, שעשועי לשון ובדיונות קסומים הנבראים ביד הלשון.

בשנה שעברה, התקיימה ההצגה "תיבת השירים" במתחם הבילויים ברובע, באוהל ענק. ההצגה זכתה להצלחה רבה, משפחות רבות מרחבי העיר הגיעו בשבת בבוקר ונהנו מהצגה איכותית ומיוחדת שחיברה אותם לתכני הכנס השפה שהתקיים במקביל.

השנה, בחר צוות היגוי הכנס בהצגה "הדרך לשמה" – בה שחקני קבוצת התיאטרון של רות קנר יספרו סיפורים מן הקלאסיקה של ספרות הילדים העברית. הסיפורים ילוו בשיר הבנוי ממשחקי מילים, באמצעותו יזמינו השחקנים את הילדים להשתתפות תנועתית-קולית במהלך ההצגה. העולמות הבדיוניים של הרפתקאות, של מסעות אל הלא נודע, יתנו ביטוי לכמיהתו של ילד לקרוא דרור לדמיונו, לבחון את גבולותיו וכוחותיו ולגלות את מה שמעבר לעולם המוכר לו. הסיפורים מרחיבים את היכולות הלשוניות של הילדים, באמצעות התוודעות בלתי אמצעית, במרחב התיאטרלי, לקסמי השפה העברית על כל תקופותיה ורבדיה.

ההצגה מנגישה את העושר הלשוני של השפה העברית – לילדים בגיל הרך - מתוך אמונה שילדים קטנים לומדים את שפת אימם מן הדרכים שבהן השפה מושמעת ומוצגת להם; ככל שאמצעי הביטוי המילוליים והלא מילוליים שהילדים נחשפים אליהם יהיו יותר מגוונים ורבי פנים, כן ירכוש הילד מיומנויות שפה והבעה לא מילולית יותר עשירות. הילדים משתמשים בסיפורים ובשירים שהושמעו להם כחומרי גלם במשחקי דמיון, משתעשעים במשחקי מילים ובהמצאות לשוניות, וכך מתרגלים ומחזקים את מיומנויות השפה שרכשו.

המחשבה לקיים את ההצגה בבית העם, בית העם העברי הראשון בארץ ישראל, ממשיכה מסורת עתיקת יומין שהחלה בעת הקמת הבית ב-1897, בית אשר נבנה ביוזמת איכרי המושבה ובכספם ונועד לשמש "בית לעדה, ספריה וסוכת תזמורת". כלומר, יעדו של הבית היה להוות מוקד החיים התרבותיים במושבה ולמושבות הסביבה.
 
כאן הוצגו לראשונה האופרות של המחזאי האידי הנודע גולדפאדן, וכאן הפליאה בנגינה האורקסטרה המפורסמת של ראשון-לציון. נערכו בו אסיפות, ערבי קריאה, קונצרטים, נשפים, הרצאות, ואף הוצגו מחזות עבריים. עיריית ראשון לציון ממשיכה לשמר מסורת זו, דרך תכניות התרבות הרבות שהמקום מכיל, לכל המשפחה.

ההצגה תתקיים ב- 27.2.16 בשעה 11:00 בבוקר, ומיועדת לגילאי 3-8.

חברת המועצה קרן דנה ג'דה: "הפעילות שמתבצעת בבית העם, הצגות שבת בבוקר, הינה פעילות מבורכת ובעלת היענות מקסימה מצד התושבים. אני רואה חשיבות רבה בקיום הצגה לילדים במסגרת כנס השפה הארצי, במיוחד בימים אלו חשוב לחבר את הילדים יותר ויותר לשפה העברית. אני מודה לראש העירייה ולחברה העירונית הרשות לתרבות ואמנות על הפעילות המקסימה ומזמינה את התושבים להגיע וליהנות מכלל הפעילויות של כנס השפה בכלל ומהצגת הילדים בפרט."

הכניסה ללא תשלום אך מחויבת בהזמנת מקום מראש ברשות לתרבות ואמנות בטלפון 03-9537000. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה