כדורסל: הפסד מפתיע של מכבי ראשל"צ מול נס ציונה



בבית מכבי, עירוני נס ציונה הדהימה את מכבי ראשל"צ עם 83:89 והנחילה לה הפסד שישי בשבעת המשחקים האחרונים בליגה, רגע לפני חצי גמר גביע המדינה.

הקרב בין שתיים מארבע הנציגות בחצי גמר הגביע קיים הרבה יותר ממה שהבטיח. ראשל"צ הייתה חייבת לנצח ולהתאושש מהתקופה הרעה שלה (ניצחון אחד בשישה משחקים) אבל היא ראתה יום אדיר של יובל נעימי, שסיים עם 19 נקודות, איוון אסקה (17) ופקוואן אדווין (16) ונאלצה לספוג הפסד שישי בשבעה משחקים. נס ציונה הציגה כדורסל קשוח ומלא ביטחון וגם ההיעדרות של טל דן, שהחמיר את הפציעה שלו במפשעה, לא מנעה ממנה ניצחון יוקרתי בחוץ.

הרבו לקלוע לראשל"צ: ליונס 22 נק', דאוסון 14, חנוכי 12, מונרו 12. לנס ציונה: נעימי 19, אסקה 17, אדווין 16, סימפסון 13, גיינס 13.

המארחת פתחה נהדר עם שלשה של ליונס, אבל גיינס הגיע חד ודאג להרגיע את נס ציונה. דיימון סימפסון פשוט להט וקלע 9 נקדות כבר ברבע הראשון, זה לא הספיק לאורחת מול הלבנים שהתאוששו והשתלטו על המשחק - 19:23 לראשל"צ בסיום הרבע הראשון.

הרבע השני הלך צמוד מאוד. ראשל"צ הידקה את ההגנה שלה, אבל מצד שני לא קלעה כמעט שלוש דקות רצופות. שון דאוסון התעורר אחרי חסימה נפלאה על טל קרפלס ושלשה בצד השני כדי לקבוע 32:34 למארחים. נעימי הגיב מנגד עם שלשה והחזיר את היתרון לנס ציונה, אבל חנוכי וליונס קבעו 37:39 לראשל"צ במחצית.

יובל נעימי המשיך את היכולת הנהדרת שלו והמחצית השניה נפתחה עם שלשה יפה שלו. ראשון לציון פשוט קפאה ולא ידעה איך להגיב. האורחת קלעה לא פחות מ-27 נקודות ברבע, גם סימפסון ואדווין להטו וסחפו את נס ציונה ליתרון מפתיע מאוד, 57:64 בסיום הרבע השלישי בבית מכבי.

לא ברור מה עובר על מכבי ראשל"צ, אבל פתיחת הרבע האחרון הייתה המשך ישיר לרבע השלישי. נס ציונה טסה קדימה, הרבה בזכות יובל נעימה ופוקוואן אדווין, וכבר עלתה ל-60:74 עמוק בתוך הרבע המכריע. ראשל"צ עוד הצליחה לנגוס בהפרש, הורידה ל-85:83 וסידרה סיום מותח אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי. בסיום - 83:89 יוקרתי מאוד לנס ציונה, הפסד שישי בשבעה משחקים לראשל"צ. 
צילום: אודליה מטרי

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה