ג'וי – סרט שכדאי לראות



סרט על נחישות מעוררת השראה של אישה כשרונית, מול עולם העסקים האכזר. אם חד הורית, שחייה בסביבה בלתי תומכת, מתמידה בפיתוח החלום כנגד כל המכשולים. מבוסס על הממציאה ג'וי מנגנו

מה גורם לאדם לנסות ולא לוותר על אף הכישלונות עד שהוא מצליח? ואיך יכול אדם להישאר נאמן לעצמו עם הפשרות הרבות של החיים הבוגרים, ובעיקר איך לא נותנים לחלומות לגווע?
הסרט עוקב אחרי ארבעה עשורים של מאבק קשה לשרוד בעולם שהקשיים בו רק נערמים עוד ועוד.

איך בזכות נועזות והתמדה אנשים רגילים יכולים ליצור דברים בלתי רגילים ולהביא לרגעים יוצאי דופן של יצירה ואהבה?
 


הסרט מבוסס באופן חופשי על חייה ועלייתה של הממציאה וכוכבת הקניות לבית ג'וי מנגנו, שכיום היא נשיאה של חברה בתחום העיצוב, ועוקב אחר הנתיב הפרוע של משפחה חרוצה ושבורה שילדתם הצעירה הופכת להצלחה ומובילה בזכות עצמה. ג'וי נחושה ליצור, אך גם לדאוג לסובבים אותה. במסעה היא חווה בגידה, אובדן תמימות וצלקות של אהבה בזמן שהיא מוצאת את הכוח והאמונה ללכת אחרי חלומות ילדותה שדוכאו. התוצאה היא קומדיה רגשית ואנושית על עלייתה של אישה – המנווטת בעולם העסקים הקשה, הכאוס של משפחתה והמסתורין של ההשראה תוך חיפוש אחר האושר.
 

הבמאי דיויד או. ראסל: "חצי או יותר מהסרט מבוסס על ג'וי מנגנו, החצי השני מבוסס על נשים נועזות ששמעתי עליהן וקראתי עליהן לאורך השנים", והכוונה למשל לליליאן ורנון, שהחלה עם הקטלוגים הגדולים הראשונים של הזמנות למוצרים ביתיים.



והוא מוסיף: "זה כולל גם נשים רבות אחרות שאני מכיר, כולל כמה חברות של אמא שלי, שהעזו להתחיל מיזמים, חלקן הצליחו וחלקן לא. אני מוקסם מהרוח שיש לאנשים שמניע אותם להתחיל מיזם מהבית שלהם ולנסות לפרוץ דרך חדשה עבור עצמם ומשפחתם. כל כך הרבה נשים לאורך ההיסטוריה הרגישו שהן בדרך ללא מוצא והיו צריכות לסלול את ההזדמנויות שלהן בעצמן."

את דמותה של ג'וי מגלמת השחקנית זוכת פרס האוסקר ג'ניפר לורנס, ("אופטימיות היא שם המשחק"): "זה סיפור על כל כך הרבה דברים, זה לא רק הסיפור של ג'וי. זה על משפחה, דמיון, אמונה בעצמך, על האכזריות של הצלחה ומה זה אומר כשאתה משיג את זה. הדבר שהכי אהבתי בג'וי הוא השינוי שהיא עוברת, אהבתי לקחת אותה מהמקום של פגיעות וביטול עצמי לקרת רוח וחזקה, ואהבתי שהיא הופכת לראש של משפחתה."
זהו סרטו ה- 8 של הבמאי דייוויד או. ראסל ('אופטימיות היא שם המשחק', 'חלום אמריקאי').

הסרט מועמד ל-2 פרסי גלובוס הזהב בקטגוריות הסרט הטוב ביותר לקומדיה\מיוזיקל והשחקנית הטובה ביותר לג'ניפר לורנס.

בימוי: דייויד או. ראסל
תסריט: דיוויד או ראסל, אנני מאמולו
הפקה: ג'ון דייוויס, מייגן אליסון, ג'ונתן גורדון, קן מוק, דיוויד או ראסל
צילום: לינוס סאנדגרן
עריכה: אלן באומגרטן, ג'יי קסידי, טום קרוס, כריסטופר טלספן
פסקול: דייוויד קמפבל, ווסת דילן ת'ורדסון

שחקנים:
ג'ניפר לורנס – ג'וי
רוברט דה נירו- רודי
בראדלי קופר - ניל

ארה"ב 2015.
אורך הסרט: 124 דקות

מאת: חנה דרורי קשי

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה