היענות שיא של תלמידי העיר לתחרות הקומיקס השנתית



"כישרון כזה צריך להמשיך ולפתח, כל הכבוד", "זו ראייה חדשנית ובוגרת על האפשרויות לספר סיפור במדיום של הקומיקס", אלה הם רק מקצת מהשבחים בהם נימקו השופטים בתחרות הקומיקס השנתית על שם לוחם צה"ל אורי חן ז"ל, את העבודות הזוכות במקומות הראשונים.

בערב הדלקת הנר הראשון של חנוכה, יום הולדתו של סמל אורי חן ז"ל, קיימה עיריית ראשון לציון, יחד עם משפחתו של אורי, שנרצח לפני כשש שנים בחצר בית הספר חביב, את תחרות הקומיקס השנתית לזכרו בבית יד לבנים. נושא התחרות השנה היה "אור באפלה", ולתחרות הוגשו 69 עבודות. השף חיים כהן הנחה את הטקס במקצועיות וברגישות רבה.

אורי נולד בראשון לציון בכ"ד בכסלו תשמ"ט, נר ראשון של חנוכה 1988. כבר בגיל 3 צייר קומיקס, ובעזרת הציורים והקריקטורות ביטא את סיפוריו. אורי שירת כלוחם בגדוד 51 של גולני. בשנת 2009, במהלך חופשתו מהצבא, נרצח במרכז העיר. הוריו של אורי, גילי וטוני חן, בחרו להנציח את זכרו באמצעות הקומיקס שכה אהב.

עיריית ראשון לציון מקיימת מדי שנה את התחרות נושאת הפרסים בקרב תלמידי החינוך העל יסודי, כיתות ז'-י"ב, על מנת להנציח את זכרו של אורי ז"ל ולעורר מודעות בקרב בני הנוער למיגור תופעת האלימות.
 


במקום הראשון בתחרות זכתה גיל שפנר מכיתה י' 3 במקיף ט'. וכך נכתב בהחלטת השופטים: "הסיפור עמד בתנאי התחרות ועסק בנושא האור. הוא כתוב באופן ברור כך שגם קורא לא מיומן יכול ליהנות ממנו. הרעיון שחלק מן הסיפור מתרחש בעולם אפור ואז האור והצבעים חוזרים לקראת "הפי אנד" פשוט נהדר ויחד עם רמת הגימור הגבוהה ובחירת הצבעים החיים הפכו את הבחירה בעמוד הקומיקס של גיל, להחלטה קלה עבור השופטים ופה אחד בחרנו בו כקומיקס הטוב ביותר בתחרות. כשרון כזה צריך להמשיך ולפתח. כל הכבוד."
 

במקום השני זכתה אליסה קובשוב מכיתה ט' בבית הספר אחרון הבילויים. במקם השלישי: דנה אורלוב ממקיף ד' ומיכל ברקהיים ממקיף א'. השופטים הרעיפו מחמאות גם על עוד 7 עבודות שזכו בציון לשבח.

בראש וועדת השיפוט עמד לראשונה נמרוד רשף, יו"ר איגוד הקריקטוריסטים והקומיקס בישראל. יחד עמו בוועדה ישבו הוריו של אורי- גילי וטוני חן ונציגים מבית יד לבנים, הרשות לתרבות ואומנות ומנהל החינוך.

ראש העירייה, דב צור: "אורי תרם לעירו ולמדינתו, שירת כלוחם בגדוד גולני והיה אחד מאותם ילדי העיר שצמחו להיות גברים מעוררי גאווה. לא ניתן שאירועים מן הסוג הזה יחזרו על עצמם ולא נגלה אף טיפה של סובלנות כלפי אלימות בכל מידה שהיא.".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה