סטודנט ראשון -דניאל עמירה



רוצים לשמוע מה יש לסטודנטים תושבי העיר להגיד על עירנו? תכירו את דניאל עמירה (26), סטודנט שנה ג' בלימודי תואר ראשון במשפטים במסלול האקדמי המכללה למנהל בעיר, גדל בשכונת "נווה חוף", למד בחט"ב "יצחק רבין" בשכונת "כרמים" ובתיכון "עמית עמל במגמת יחב"ל בשילוב לימודי גיאוגרפיה וכלכלה ששמח להתראיין לראשונט.

כיצד בחרת את תחום הלימודים האקדמי שלך?
מדוגמא אישית בבית, למדתי את חשיבות העזרה לזולת ורדיפת הצדק וכחלק מהדרך בה אני מאמין ידעתי שבאמצעות הלימודים יתאפשר לי לממש את הערכים האלה ולהמשיך ולתת מעצמי כמה שניתן. מאז ומתמיד לימודי משפטים עניינו אותי ואין לי ספק שתואר פרקטי כמו זה יכול לשמש כל אחד בדרכו.

האם אתה מתכוון לעסוק בתחום זה בעתיד?
אני עוסק בתחום החינוך, ומנהל את ההנהגה האזורית (מחוז) של תנועת הצופים, שבין הערים עליהן אני אחראי נמצאת גם העיר ראשון לציון ומשרדינו אף יושבים בעיר. אין לי ספק כי אתחיל ואתנסה במקצוע עריכת הדין, אך הנגיעה בתחום החינוך והטמעת הערכים הוא תחום שלא אוותר עליו בהמשך דרכי המקצועית.

אתה רואה את עצמך משתלב במעגל העבודה בעיר ראשון לציון?
אני עובד כיום בעיר, ובתור מי שגדל בה, התחנך בה ואוהב אותה אני ארצה להמשיך ולהשפיע בעיר ולהביא לקידומה בכל תחום אפשרי, וכמובן שאשמח להשתלב במעגל העבודה בעיר.

לדעתי, קיים קושי עיקרי לסטודנטים המתגורים בעיר ומחפשים חצאי משרות או עבודות מזדמנות יותר להשתלב במעגל העבודה בעיקר כאשר מדובר בעיר המבוססת על עסקים קטנים רבים.

מה אתה אוהב בראשון לציון?
בראשון אני מרגיש בבית. אני אוהב את מרכז העיר ביום שישי בשעות הצהריים, כולם ממהרים ממקום למקום, יחד עם זאת גדלתי במרחק הליכה מחוף הים שהוא ללא ספק אחד המקומות האהובים עליי בעיר.

מה מבדיל אותה מערים אחרות?
עיר מיוחדת, אומנם גדולה מאוד וגם גדלה עוד יותר בשנים האחרונות אבל יש לה לב של מושבה. אין דבר שאתה לא יכול למצוא בה, מכל סוגי העסקים ועד לכל סוגי הגילאים והאוכלוסיות.

עד כמה אתה מרוצה מחיי הפנאי בעיר?
לא צריך הרבה בשביל לספק אותי מבחינת חיי הפנאי, לי תספיק כוס קפה עם חברים טובים בבית או במקום שקט, ויש לא מעט מקומות בעיר שיכולים לספק את זה.

מה לדעתך חסר לחיי הסטודנטים בעיר?
חיי הפנאי מלאים, אך לדעתי קיים עוד צורך ליצור פלטפורמות בהן יוכלו הסטודנטים לתת ממרצם, מזמנם ומניסיונם גם לנוער ולאוכלוסיות נוספות בעיר שבהשקעה לא גדולה יכולים להשפיע על חייהם רבות.

כמו כן, לא תמיד קיימת התחשבות משמעותית ומתן הנחות משמעותיות, גם במקומות בילוי וגם בעירייה לסטודנטים הלומדים בעיר ותושבי העיר. אקח לדומא את חניון המכללה למנהל שהייתי שמח אם עיריית ראשון לציון הייתה מאפשרת לסטודנטים תושבי העיר לחנות שם חינם בהמשך למדיניות העירייה שמאפשרת חנייה חינם בשאר רחבי העיר לתושביה.

עצה לראש העיר לשינוי מהותי....
אין לי ספק כי מאז כניסתו של דב צור לתפקיד מרגישים כי העיר מתפתחת ויש נגיעה נוספת והשקעה בתחומים רבים, אני רואה זאת גם דרך עבודתי, בהשקעה האדירה והלא מתפשרת בבני הנוער בעיר.

לטעמי יש צורך לשתף יותר את צעירי העיר בהחלטות המתקבלות ולקרב אותם לעשייה הציבורית. בבחירות האחרונות יחד עם חברי לרשימת "מתעוררים" עשינו מאמץ אדיר שזכה לתמיכה גדולה מצד תושבי העיר להשמיע את הקול הצעיר שאוהב את העיר הזאת ורוצה לעשות למענה ולמען צעיריה.

האם לדעתך בעתיד תרצה להמשיך ולגור בעיר?
העיר מעניקה רבות לתושביה ולילדיה, והייתי רוצה שזה יקרה וכמובן יתאפשר, אך מחירי הדיור היום הם פקטור משמעותי הרבה יותר מהרצון של כל אחד מאיתנו הצעירים שגדלו בעיר להקים כאן בית ומשפחה.

יש לך טיפים לסטודנטים מתחילים?
לא חייבים לגור קרוב למכללה, ואם כבר גרים קרוב, צאו ותכירו את העיר ואת מה שהיא יכולה לתת לכם, אל תישארו מקובעים למקום אחד.

בנוסף, שלבו עבודה עם לימודים או לימודים עם כל תחום אחר, לאדם יש צורך לפתח מיומנויות נוספות וכישורים מלבד הלימודים, שלאחר התואר אין תמיד הזדמנות לרכוש.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה