תוכניות להקמת מרכזים לוגיסטיים ענקיים במתחם העסקים שורק



ראשון לציון – מרכז העסקים החדש של ישראל:
תוכניות להקמת מרכזים לוגיסטיים ענקיים במתחם העסקים שורק. ארבע חברות ענק יצטרפו למתחם העסקים שורק שמשנה פניו ללא היכר.

 מי שלא ביקר לאחרונה במתחם העסקים שורק, יתקשה בוודאי לזהות את המקום שכן בשנתיים האחרונות הוקמו במתחם מרכזים לוגיסטיים ענקיים בקצב מסחרר. אם לא די בכך, ארבע חברות ענק נמצאות בימים אלו בשלב הגשת תוכניות להקמת מרכזים שיתפרסו על שטחים של עשרות אלפי מ"ר. אחד מהמרכזים הגדולים הוא של קבוצת יוניון גרופ שהמתחם הלוגיסטי יתפרס על שטח של 15 אלף מ"ר, כאשר התכנון הוא להתרחב בהמשך. קבוצת יוניון גרופ כוללת חברות כמו מוטורולה, H&M, לקסוס, חברות להשקעת נכסי נדל"ן, יבוא והפצה של מלגזות ומשאיות וכן חברת השקעות בינלאומית.

מרכז לוגיסטי נוסף שצפוי להכיל גם מרכז מסחרי ראשון במתחם העסקים שורק בשטח של 3000 מ"ר, יבנה סמוך לאיקאה ויהיה של חברת קרסו נדל"ן שגם מייבאת ומשווקת את רכבי רנו. גם חברת מכשירי תנועה ומשאיות רכשו לאחרונה שטח של 6000 מ"ר להקמת מרכז שרות למשאיות MAN. שטח זה מצטרף ל-21 אלף מ"ר מרכז שרות והפצה של רכבים פרטיים.
 


מינהל ההנדסה בעיריית ראשון לציון אמון על קידום התוכניות ואישורן. מהנדס העירייה, אלי יהלום, מדגיש כי ישנה הקפדה מיוחדת על עיצוב מודרני ומתקדם של המרכזים הלוגיסטיים. "בעבר היה נהוג לתכנן מרכזים לוגיסטיים מבלי לתת משקל רב לחזותם וכך הוקמו אזורי תעשייה אפורים ולא מזמינים. בתוכניות למתחמי העסקים החדשים בראשון לציון ישנה חשיבות רבה לנראות ולחזות מזמינה ומכובדת".


רוצים להיות מעודכנים בכל מה שקורה בעיר? לחצו כאן  ותנו לייק לדף הפייסבוק שלנו.

במתחם שורק הממוקם בדרום העיר פועלות כבר חברות ענק כדוגמת איקאה, לובינסקי, קוקה קולה, רנואר, אלבר, בלורן, צ'מפיון מוטורס וחברת המיחשוב של הבנק הבינלאומי ועוד. בשנה הקרובה צפויות להצטרף גם טלקר, מכשירי תנועה, UTI, קומט את פרוגרס ועוד חברות הנמצאות בתהליך מעבר למתחם.


יש לציין עוד כי עיריית ראשון לציון מקדמת יחד עם רכבת ישראל סלילת קו רכבת בתוואי דרך 431 שתחבר את תחנת ראשונים עם תחנת משה דיין, כולל תחנה נוספת שתשרת את מתחם העסקים שורק.וכן מקודמת תוכנית להקים במקום מרכז ירידים על פני שטח של 200 דונם שצפוי להוות תחרות למרכז הירידים בתל-אביב. הרווח לראשון לציון הוא כפול שכן מלבד הכנסות בארנונה שחוזרות כהשקעה לתושבים, חברות הענק צפויות לגייס אלפי עובדים.

נזכיר כי מתחם שורק הוא אחד ממתחמי העסקים המרכזיים שמפתחת העירייה במסגרת תכנית המתאר החדשה רץ 20/30 שאושרה לאחרונה להפקדה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. מתחמי עסקים נוספים הכלולים בתוכנית- "ראשון איילון" במערב העיר המשתרע על שטח של כ-500 דונם. במתחם כיום פועלים בעיקר בתי מלאכה קטנים ומפעלי תעשייה בקומות נמוכות על פי המאושר בתב"ע. התוכנית החדשה, באם תאושר, כמעט ותכפיל את זכויות הבנייה בקרקע. משמעות הדבר- הקמת רבי קומות לעסקים והייטק. מעבר לכביש- לאורך שדרות רחבעם זאבי, הועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה בחודש שעבר להפקיד בתנאים את תכנית מתחם האלף של עיריית ראשון לציון הכוללת 1.7 מיליון מ"ר לעסקים ו-4,900 יחידות דיור.
 
מתחם האלף הינו שטח של אלף דונם (דיונות חול) במערב העיר ממערב לנתיבי איילון. המתחם האמור מהווה את עתודת הקרקע המשמעותית ביותר לפיתוח העיר, הנהנה מיתרון מיקום מובהק בהיותו סמוך לצירי תחבורה ראשיים. המתחם ישלב בין תעשיה עתירת ידע (היי–טק), משרדים, עסקים, מסעדות, מוסדות מחקר ומוסדות חינוך יעודי, מתחמי פנאי ואף מגורים.

ראש העירייה, דב צור, אמר: "חברות גדולות גילו את הפוטנציאל במעבר לראשון לציון ואנו נשמח לקלוט אותם אצלנו. משמעות הדבר הוא יותר מקומות עבודה, יותר פיתוח לעיר וכמובן הכנסה מארנונה שחוזרת לתושבים בדמות חינוך, תשתיות, רווחה ועוד".
 
צילום: עידן גרוס

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה