עשור למפקד הנוער בראשון לציון



מידי שנה, זמן קצר לפני תחילתם של טקסי הזיכרון העירוניים באנדרטאות העיר ולפני פתיחת אירועי הזיכרון לחללי צה"ל ולנפגעי פעולות האיבה, מתקיים מפקד נוער עירוני ברחבת בית יד לבנים בהשתתפות אגף הנוער והצעירים בעיריית ראשון לציון, תנועות הנוער וגופי הנוער בעיר.

אירוע מיוחד זה מיועד לקהל הצעיר בעיר, אותם בני נוער הפעילים במסגרות המנהיגות של אגף נוער וצעירים. זהו הטקס הפותח באופן סמלי את אירועי הזיכרון העירוניים במהלכו מוצגת מסכת מרגשת הכוללת טקסטים ושירים שנבחרו ומוצגים על ידי נציגי הנוער.

את רחבת בית יד לבנים מלאו השנה מאות בני נוער בחולצות ייצוגיות של התנועות השונות ותוכניות הנוער הייחודיות המופעלות באגף הנוער של עיריית ראשון לציון, חלקם בוגרי הפעילות שכבר גויסו לצבא ויש כאלה שאף השתחררו וממשיכים במסורת.



את הטקס כיבדו משפחות שכולות, הנהלת בית יד לבנים, נציגי הנהלת העירייה בראשות ראש העירייה, דב צור וסגן ראש העירייה- ציון כהן, והמשנה לראש העירייה, מחזיק תיק הצעירים- דורון אוזן ומנכ"ל העירייה, פרנקו גונן וכמובן בני הנוער כאשר יו"ר פרלמנט הנוער נושא דברים בשם בני הנוער ברוח הדור הצעיר.

בתום הטקס יצאו קבוצות הנוער השונות, נושאות בלפידים אל עבר אנדרטאות הזיכרון השונות, להעברת אש הלפיד בהן ולפתיחתן הסמלית של טקסי הזיכרון באנדרטאות.

בני הנוער הפיצו את אש לפיד הזיכרון בכל האנדרטאות ברחבי העיר. לפיד מאיר - לזכרם של הנופלים ששמם לנצח חקוק באבן ודמותם דוממת, ממסוגרת. לפיד מאיר - לרחשי ליבנו, לתחושת העצב וההשתתפות בצערכן, משפחות יקרות. לפיד מאיר - למחויבות שלנו לזכור את כולם: לספר את סיפורם, להנחיל את מורשתם, להבטיח שזכרם יהיה מצפן לדרכנו ויישאר חי ופועם בקרבנו תמיד.

צילום: עידן גרוס

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה