ראשון לציון במבט לעתיד ירוק יותר -רז קינסטליך



במהלך העשורים האחרונים השפעתו של האדם במדינת ישראל על הסביבה החיצונית גדלה בצורה ניכרת. השפעה זו היא תוצאה של גידול אחוז האוכלוסייה ביחס למדינות העולם והתפתחות הטכנולוגיה החדשנית אודות לתיעוש המודרני.

הן גידול האוכלוסייה והן התפתחות הטכנולוגית הקלו עלינו בתחומים שונים וללא ספק משפרות את איכות חיינו, אך עם זאת, הן פותחות בפנינו צוהר אל מרחב חיים הגדוש בזיהומים סביבתיים וסכנות ממשיות כגון גזים הנפלטים מאזורי תעשייה, קרינה לסוגיה ורעש תחבורתי.

כל בני האדם נתונים לסיכון בריאותי כאשר הם נאלצים לנשום אוויר מזוהם ולשהות ליד מבנים בעלי אחוז קרינה גבוה, אך חלקם נמצא בסיכון רב יותר מאחרים כגון: הקשישים, אשר גופם פחות עמיד לזיהומים מאשר בצעירותם, הילדים, בכך שהם מבלים חלק גדול מזמנם מחוץ לבית בנוכחות הסיכונים הסביבתיים, ואנשים העוסקים בספורט גופני על כל גווניו בכך שהם מבצעים את הפעילות הפיזית בסביבה החיצונית.

אני מעוניין שבעתיד הקרוב נפעל יחדיו בכל הכוח לצמצום חשיפת האוכלוסייה כולה למזהמים סביבתיים ולגיבוש תכנית אסטרטגית מקיפה לטיפול במפגעים המהווים סיכון גבוה לבריאות הציבור.

תושבי העיר חיים היום על חשבון העתיד, משום שאנו מנהלים באופן שגוי את השימוש באוצרות הטבע בימינו אנו. על כן, אין לנו ברירה אחרת אלא לשנות את המגמה הנוכחית בה אנו מנהלים את המשאבים במדינת ישראל ככלל ובראשון-לציון בפרט- עבורנו ועבור הדורות הבאים.

יש להחדיר למודעות תושבי ראשון-לציון ומקבלי ההחלטות בעיר את חשיבות נושא איכות הסביבה. זאת ועוד, יש לבצע פעולות רבות, כגון: פעילויות חינוך, השתלמויות בנושא וימי עיון אשר יחלו לתת את אותותיהן וכך נתחיל ליישם את חשיבות שמירת המשאבים הטבעיים של מדינת ישראל.

אני מעוניין שראשון לציון תהווה עיר מפותחת שתושתת על פי עקרונות הסביבה הירוקה. עיר שתבטיח לתושביה איכות חיים עירונית אשר יכולה לספק את היכולת לנהוג באורח חיים בריא אשר חוסך במשאבים ומגן על הסביבה.

ובסופו של יום, תהווה עירנו מקור השראה, דוגמא ומופת לאחריות סביבתית וחברתית עבור עיריות נוספות במדינת ישראל.

רז קינסטליך - סגן ראש העיר

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה