סופ"ש מהסרטים-הפסטיבל הבינלאומי לסרטי אמנות ותרבות



ראשון לציון בשיתוף אפוס 6, הפסטיבל הבינלאומי לסרטי אמנות ותרבות , מזמינים אתכם לסופשבוע של סרטי אמנות דוקומנטריים חדשים- 21-19 במרץ 2015

19.3 / 19:00 /הסימפוניה הבלתי גמורה של גאודי

הרצאת פתיחה : אריה למדן אשר יחשוף את אישיותו הרב גוונית של הארכיטקט הגאון, אנטוניו גאודי הנחשב לאחד מגדולי האדריכלים בעולם.

בניגוד לארכיטקטים רבים שאומרים "אני יוצר", אנטוניו גאודי אמר "רק אלוהים יוצר, אני מעתיק". למרות שגאודי הוא האמן שהפך את ברצלונה לאחת האטרקציות הגדולות לתיירי כל העולם, הרי שהמבנה המשמעותי והיומרני ביותר שהגה והוא עוד לא בן 31, סגראדה פמיליה, הבזיליקה של המשפחה הקדושה, לא הגיע לסיומו עד יום מותו. נשמע את הסיפור המופלא של הכנסייה הלא גמורה שעשרות אמנים ובנאים שוקדים לסיים את היצירה עד היום.

 

20.3 / 11:00 / קישקה, צייר לי קומיקס

במאי 2013 הוציא לאור האמן מישל קישקה את ספרו "הדור השני: דברים שלא סיפרתי לאבא". אחרי שאביו שרד את מחנות הריכוז, שיקם אביו את חייו, אבל לשתיקתו רבת השנים הייתה השפעה טראגית על משפחתו. אחרי שנים ארוכות של חיים בצל השתיקה, החליט מישל קישקה להתמודד עם העבר של משפחתו ויצא למסע אל אביו בבריסל עם הספר שבו כל תולדות משפחת קישקה. בסיום הסרט יתקיים מפגש עם מישל קישקה.

 

21.3 / 18:00 / בלטראצ'י – אמנות הזיוף סרט מרתק, מצחיק ופרובוקטיבי על הזייפן המשמעותי ביותר במאה השנים האחרונות בתחום האמנות- בלטראצ'י, אשר זייף ציורים של כל הציירים המודרניסטים הגדולים. בלטראצ'י הערים בתחכום וכשרון רב על כל הדמויות החשובות בממסד האמנותי הבינלאומי: מבקרים, אוצרים ומומחים אקדמיים, עד כדי כך שעולה התהייה, האם הוא בכל זאת אמן בזכות עצמו.

הציורים שלו מעלים את השאלה, האם אמנות הזיוף נחשבת לאמנות.

 

21.3 / 20:30 / האיש שהציל את הלובר

ז'אק ז'וז'אר, סגן מנהל "המוזיאונים הלאומיים" בפריז, ידע שאם היטלר יפלוש לצרפת, שלל יצירות מופלאות מתולדות האמנות ייהרסו ועימם איבוד המורשת האמנותית. כמה ימים לפני הפלישה, ז'וזאר סגר את שערי הלובר , ומבצע חשאי נארזות 800 יצירות לפעולות הצלה. סרט מותח שמשתמש בכל העדויות ההיסטוריות המצולמות ומשלים את הסיפור בעזרת אנימציה שמוסיפה נופח כמעט אגדי לסיפור על החזון והאומץ של האיש הכמעט לא ידוע, שהציל את הלובר.

מחיר כרטיס 30 ₪ , לרוכשים לכל הסרטים עלות כרטיס 25 ₪.

הסרטים יוקרנו בבית העם, רחוב זד"ל 3, ראשון לציון. לפרטים ולהזמנת כרטיסים: הרשות לתרבות ואמנות, תחום תרבות , 9537000. מומלץ להזמין כרטיסים מראש. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה