מנוף קרס באתר בנייה בשדרות נים



מנוף קרס באתר בנייה בשדרות נים

סוף שבוע סוער בראשון לציון. הסערה שפקדה את הארץ בסוף השבוע החולף גרמה לנזקים מקומיים ברחבי העיר. 2 מנופי עגורן באתר בנייה של מרכז עזריאלי "ראשונים", נפלו על צידם בשל הרוחות העזות. נזק נגרם לאתר, אך למרבה המזל לא היו נפגעים.

מהנדס העיר, אדריכל  אלי יהלום, הודיע כי בעקבות האירוע הוצא על ידי העיריה צו הפסקת עבודה לפרויקט  עד לקבלת אישור בטיחות  מחדש לכל העגורנים שבאתר.

במינהל ההנדסה מדגישים, כי ככלל, כל הסדרי בטיחות העבודה באתרי הבניה הינם באחריות הקבלן אשר אמור להיות קבלן רשום, כאשר הסמכות על אכיפתם הינה של מפקחים מטעם משרד הכלכלה, לרבות אישור בטיחות להקמה והפעלת עגורן באתר הבניה. בכל בקשה להיתר בניה בה נדרשת גם הקמת מנוף, העירייה דורשת לקבל אישור. בעקבות האירוע, דרשו, כאמור, במינהל ההנדסה לקבל אישור מחודש לעגורנים באתר.

בנוסף, מנכ"ל העירייה, פרנקו גונן, הורה לוודא אישורים אלה בכל אתרי הבנייה בעיר על מנת להבטיח כי אירוע מסוג זה לא יישנה באזור שבו יש אוכלוסייה קרובה. 

במהלך הסערה, הגיעו למוקד העירוני דיווחים על נפילות של 4 קווי מתח, 5 הצפות נקודתיות של מי גשם, 22 עצים שנפלו ו-14 תמרורים ושלטים שנגרם להם נזק כתוצאה מהרוחות והגשמים. צוותים של החברה לביטחון, תורני העירייה, וצוותים של תאגיד המים מניב יצאו לכל קריאה ופעלו במהלך סוף השבוע על מנת לטפל בתקלות ולאפשר שגרת חיים לתושבים.

גם בחוף הים נרשמו נזקים. לדברי מחזיק תיק חופים ואגמים, חבר המועצה עידן מזרחי, הגלים הגיעו לגובה 10-12 מ' והיכו בעוצמה בחוף. נזק נגרם לתשתיות כגון מחסנים, סככות צל, מערכות חשמל וכריזה ועוד.

בתאגיד המים מניב מציינים כי לצד הקור והרוחות, הגשמים הרבים הביאו לשיא במשקעים של השנים האחרונות. נכון לתחילת השבוע, ירדו בעיר 594 מ"מ גשם, כאשר בכל השנה שעברה ירדו בעיר 396 מ"מ גשם, ובכל שנת 2013, שהייתה גשומה במיוחד ירדו בעיר 599 מ"מ גשם.

מנכ"לית תאגיד המים מניב, סאלי לוי, אומרת כי הנתונים מצוינים ומעידים על שנה ברוכה, לוי: "האגמים במערב – אגם ראשון ואגם הנקיק - מלאים ומרהיבים. לצד מילוי האגמים אנחנו גם מחדירים מים לאקויפר, ועושים שימוש חוזר במים אלה  להשקיית גינות המערב, באופן שחוסך כחמישה מיליון ₪ בשנה לעירייה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה