גם אם לא דיווחתם



תושבת העיר לא דיווחה על מצבה הרפואי המלא לחברת הביטוח, וזו החליטה שלא לפצות אותה בגין טיפולים שנדרשה לעבור. המבוטחת תבעה, וזכתה ב-170,000 ₪ במסגרת הסכם פשרה

לחברות הביטוח לא משתלם להתחמק ממתן פיצויים למבוטחי קופות החולים: חולה שטענה להחמרה במצבה הרפואי ולא קיבלה תשלום מחברה הביטוח, תבעה את החברה ופוצתה ב-170,000 ₪.

המבוטחת הינה האזור בת 58. בשנים האחרונות הוחמר מצבה הפיזי והנפשי, אך למרות שהייתה מבוטחת על ידי חברת הביטוח, האחרונה לא שילמה לה כספים בגין טיפולים שנדרשה לעבור.

חברת הביטוח טענה כי החולה לא דיווחה על ההחמרה הרפואית במצבה במעמד חתימת הביטוח והוסיפה כי אילו היו ידועים לה פרטי מצבה הבריאותי – לא הייתה מסכימה לבטח אותה באותם התנאים.

החולה פנתה לעו"ד דניאל אדזיאשוילי מאשקלון-מומחה לתביעות נזיקין-במטרה לתבוע את חברת הביטוח. בכתב התביעה שהגיש בשמה נכתב: "על הנתבעת להוכיח כי מחלה זו הייתה מונעת מהתובעת להצטרף כמבוטחת לשורותיה. ברור שמדובר בדחיה סתמית של הנתבעת ללא כל אחיזה בהורות הפוליסה ומצבה של הנתבעת".

בתביעה שהגיש דרש עו"ד אדזיאשוילי להכיר בפוליסה כתקפה וקיימת ולשלם לאישה פיצוי חודשי בגין 19 חודשים בהם לא קיבלה את הפיצוי החודשי המגיע לה.

לאחרונה הגיעו הצדדים לפשרה, שקיבלה תוקף של פסק דין. על-פי הפשרה, החברה תשלם למבוטחת סכום כולל של כ-170,000 ₪, מתוכם כ-58,000 ₪ פיצויים והיתר תשלומים חודשיים נוספים.

עו"ד דניאל אדזיאשוילי: "אסור למבוטחים לקבל בהכנעה את ההחלטות של חברות הביטוח, שפוגעות בהם. תמיד יהיה האינטרס של חברת ביטוח לשלם כמה שפחות, ולעתים זה לא מוצדק. אני ממליץ לכל מבוטח שחושש שפגעו בזכויותיו, לפנות לייעוץ משפטי".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה