אומרים לא לאלימות נגד נשים



"מרבית הנשים בישראל שעוברות התעללות מצד בן זוגן, חוששות ללכת למשטרה ולהתלונן", כך אמרה בכנס למניעת אלימות היועצת המשפטית של נעמ"ת עורכת הדין ירדנה בן-שלום אסייג.

הכנס שנערך בשבוע שעבר בשדרות, עסק במקרי האלימות הרבים מדי כנגד נשים. לא פחות מ265 נשים נרצחו בישראל בעשור האחרון, אך מדבריה של בן שלום אסייג בכנס, עולה כי נשים רבות שחוות אלימות פיזית או נפשית עדיין חוששות להתלונן על בן זוגם. בפאנל שהתקיים בנושא האלימות בו ישבו בן השאר ניצב בדימוס עו"ד יוסי סדבון  נאמה עו"ד הדין בן שלום אסייג, "מרביתן של הנשים חוששות להגיע למשטרה וזאת בגלל סיבות שונות חלקן של הנשים פוחדות מאוד מהבעל וחוששות להגיש תלונה, חלקן חוששות שמא תלונה כנגד הבעל תפגע בפרנסת המשפחה", התייחסה בן שלום אסייג לסוגיה הכואבת.

 "האלימות אינה פוסחת על כל שכבות האוכלוסייה בין אם הבעל משכיל ובין אם הוא חסר השכלה. ולחלקן פשוט יש טראומה להיכנס לתוך תחנת המשטרה". במקרים אלו ייעצה על במת הכנס עורכת הדין-שנתקלת במקרי אלימות רבים הן כיועצת משפטית של נעמ"ת והן במשרדה הפרטי באשקלון ,"להגיש בקשה מידית לבית המשפט לקבל צו הגנה. אנו מיידעים את הנשים שקיימים שופטים תורניים לאחר שעות הפעילות. כאשר אנחנו מגיעים עם בקשות למתן צו הגנה. ההחלטות במקרים הללו אינן זהות ונתונות לשיקול דעת של השופט".

נעמת הייתה חלוצה  בנושא אלימות נגד נשים בישראל היא הובילה את המאבק להעלאת נושא חשוב זה על סדר היום הציבורי ואף לחקיקת חוקים רבים נגד אלימות כנגד נשים בישראל . על אף החוקים הרבים שחוקקו, בעשור האחרון נרצחו כאמור 265 נשים ולצערנו המגמה נמשכת.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה