כנס חירום למיגור האלימות בספורט



בכנס חירום למיגור האלימות בספורט הוצגה טבלת ההגינות החדשה * בסוף העונה, תזכה הקבוצה במקום הראשון לבונוס לתקציבה * לעומת זאת, הקבוצה עם מספר הנקודות הנמוך ביותר תיקנס על ידי העירייה * "אנחנו צריכים לשלב ידיים, אפס סובלנות לאלימות על כל סוגיה" אמר ראש העירייה, דב צור

השבוע (יום שלישי 25.11.14) נערך כנס חירום למיגור האלימות בספורט בהיכל התרבות בראשון לציון. הרקע לזימון כל אגודות הספורט בעיר הוא אירועי האלימות במשחק הדרבי בחודש שעבר בין מכבי תל אביב להפועל תל אביב שפרצו בעקבות תקיפת שחקן מכבי תל אביב, ערן זהבי, על ידי אוהד שפרץ למגרש.

מנכ"ל העירייה, פרנקו גונן, חברי ועדת הספורט בעירייה, מינהל החינוך והנוער וכמאתיים יושבי ראש אגודות, מאמנים, עוזרי מאמנים, מנהלים וצוותים מקצועיים בקבוצות, השתתפו בכנס שהחל בסרטון המציג את אירועי האלימות הקשים שהתרחשו בשנים האחרונות במגרשי הספורט בארץ.


גולת הכותרת של הכנס הייתה הכרזה על טבלת הגינות חדשה שתלווה את כל האגודות במהלך העונה. ועדת היגוי עירונית תגבש בזמן הקרוב את עקרונות הטבלה לפיהם הקבוצות העירוניות יזכו לניקוד בכל שבוע בהתאם להתנהלות השחקנים והאוהדים במהלך המשחק. כך למשל, קבוצה ואוהדיה שיתנהגו למופת במהלך המשחק, יזכו לניקוד המקסימלי. מאידך גילויי אלימות מילולית ופיזית שירשמו לחובתה של קבוצה מסוימת, באם מדובר באלימות השחקנים והצוות המקצועי או האוהדים, יופחתו לה נקודות. בסוף העונה, תזכה הקבוצה ההוגנת ביותר, עם מספר הנקודות הגבוה ביותר, לבונוס שיועבר לתקציבה. ומצד שני- הקבוצה עם מספר הנקודות הנמוך ביותר, מה שכמובן יעיד על התנהלותה והתנהלות אוהדיה במהלך העונה, תיקנס על ידי העירייה.

ראש העירייה, דב צור, שיתף את הנוכחים בכנס בחוויות מילדותו כששיחק בקבוצת כדוריד "מידת ההשפעה של המאמנים על הילדים גבוהה יותר ממבוגרים אחרים בחייו. הילדים מחקים את המאמנים במגרש ומחוצה לו.  לכן, יש לנו אחריות למה שקורה אצלנו היום. עלינו גם לדאוג לפניה של החברה בעתיד. אנחנו צריכים לשלב ידיים להציב קווים ברורים של המותר והאסור במגרשים – ולהתייחס לקלה כחמורה. אפס סובלנות לאלימות על כל סוגיה".

אגב, ראש העירייה הדגיש כי במקרה ויתרחשו אירועי אלימות חריגים בקרב האגודות בעיר, העירייה לא תהסס להפסיק את תמיכתה התקציבית. "אנחנו משקיעים הרבה מאוד משאבים בחינוך בעיר, ובעיני ההשקעה בספורט היא השקעה בחינוך. אילו מקרי אלימות כאלו היו מתרחשים בתוך כתלי בית הספר – היינו כולנו רועשים וגועשים. משביתים את הלימודים כמחאה, דורשים שינוי. ובספורט, הסטנדרט הוא אחר – ואני לא מוכן לקבל את זה בראשון לציון." אמר ראש העירייה והוסיף הכנס הזה הוא כנס חירום. הוא חירום כי המציאות שקיימת במגרשי הספורט בישראל היא מציאות שאנחנו, כמי שאחראים על עיצוב וחינוך דור העתיד, לא יכולים לקבל".

נזכיר כי לאחר אירועי הדרבי, שלח ראש העירייה ומחזיקת תיק הספורט, חברת המועצה יפעת מאירוביץ' מכתב למאמני קבוצות הספורט בראשון לציון בבקשה להתגייס למיגור האלימות. במכתב מצוין מספר פעולות שניתן לעשות כבר עתה כדי להתמודד עם התופעה, בין היתר לפתוח כל אימון בחודש הקרוב בשיחה בנושא מניעת אלימות. כמו כן לנקוט ביד קשה בכל גילוי של אלימות, הפרת סדר, לעג וגזענות וכמובן אלימות פיסית. "בעיננו אין הבדל בין אלימות מילולית ופיסית, שכן האחת גוררת את השנייה. עלינו לפעול היום, בטרם יהיה מאוחר מדי" אמרה מאירוביץ'.

צילום: אבי קקון

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה